opel_astra-f_x1.jpg.jpg

Az 1992-ben Magyarországon vásárolható tipusok fontosabb műszaki adatai






Megnevezés 1.4 GL 1.6 GL 1.4 GL Caravan 1.6 GL Caravan 2.0 Gsi 8/16






Lökettérfogat (cm3) 1389 1598 1389 1598 1998
Teljesítmény kW (LE) 44 (60) 55 (75) 44 (60) 55 (75) 85 (115) 110 (150)
Katalizátoros igen igen igen igen igen
A sebességfokozatok száma 5
Az ajtók száma 5
Méret hossza 4051 4051 4278 4278 4086
magassága 1688
szélessége 1410 1410 1475 1475 1410
A csomagtartó térfogata ( l ) 360/120 360/120 500/1630 500/1630 360
Menetkész tömeg (kg) 950 970 1015 1015 1050/1100
Megengedett össztömeg ( kg ) 1455 1475 1515 1015 1050/1100
Legnagyobb sebesség ( km/h ) 160 170 155 165 200/220
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 16.0 14.0 17.0 14,5 9.5/8.5
Tüzelőanyagfogyasztás l/100 km 90 km/h sebességnél 5.1 5.2 5.5 5.6 6.3 / 5.9
120km/h sebességnél 6.6 6.9 7.1 7.4 7.9 / 7.4
városban 8.6 8.6 8.6 8.6 11.0 / 9.9
átlagos 6.8 6.9 7.1 7.2 8.4 / 7.7

 

Az OPEL ASTRA főbb gyári adatai









Motor tip. Teljesítm.(LE) Gyújtógyertya Hűtőfolyadék (l) Kerékméret Gumi Olaj (motor) Akku








1.4 i kat 60 1214005 5,8 5 J x 13 175/75 TR 3,5 12V 36 Ah
1.6 i kat 75 1214005 6 5 J x 13 175/75 TR 3,5 12V 44 Ah
1.7 D kat 57 izzítógyertya 6,8 5 J x 13 175/75 TR 5 12V 55 Ah
1.7 TD 82 izzítógyertya 6,8 5 J x 13 175/75 TR 5 12V 55 Ah
1.8 i kat 90 1214005 6,9 5 J x 14 175/65 TR 4 12V 60 Ah
2.0 i kat 115 1214005 6,7 5 J x 14 195/60 HR 4 12V 60 Ah
2.0 i 16V 150 1214005 6,7 5 J x 14 205/50 VR 4 12V 60 Ah
1.6 I 71 1214005 6 5 J x 13 185/60 R 3,5 12V 44 Ah
1.8 i 16V 125 1214005 6,9 5 J x 14 175/65 R 4 12V 60 Ah

 

michelinpilotsport3green_x.jpg

 

GUMIK és FELNIK:

 

Az Astrához használható tárcsa-, ill. gumiabroncsméretek




Motortipus Három-, négy-, ill. ötajtós limuzin Caravan és VAN




C14 NZ, 14 NV 155 R 13-78S vagy T 155 R 13-78S vagy T
C14 SE 175/70 R 13-82T vagy H 175/70 R 13-82T vagy H
C16 NZ 175/65 R 14-82T vagy H 185/60 R 14-83H
17D 185/60 R 14-82H


195/60 R 14-85H
TC 4EE 17 DT 155 R 13-78T 155 R 13-78S vagy T
175/70 R 13-82T vagy H 175/70 R 13-82T vagy H
175/65 R 14-82T vagy H 175/65 R 14-82T vagy H
185/60 R 14-82H 185/60 R 14-82H
195/60 R 14-85H

C18 NZ 175/65 R 14-82T vagy H *175/65 R 14-82T vagy H *185/660 R 14-82 H
185/60 R 14-82H
195/60 R 14-85H
C20 NE C20 XE 195/60 R 14-85H
205/50 R 15-85V




* csak C18 NZ és C20 NE típusú motorokhoz!

 

Az F ASTRÁN az alábbi gyári acélfelni található:

5 1/2 J x 13 H 2

ET 46

Osztókör: 100 mm

4 furat

 

 

Alábbi szövegből tájokozódni lehet, hogy mit jelentenek ezek a jelölések.

 

Felni méretei

Felnik méretezésének magyarázata:

Felni méreteiPl: 5 ½ J x 14 H2 ET 49, 4x100

5 ½
felni szélesség collban (5)
J
felni magasságának és körvonalának jele
x
egyrészes, mélyágyazású keréktárcsa
14
felni átmérö collban (1)
H2
felni profil a külsö és belsö oldalakon Hump-vállal (peremvédö)
ET 49
besajtolás mélysége mm-ben. Ez a felni középvonala (2)
és a féktárcsára illeszkedö kerékagy közti távolság (3)
4x100
rögzítö furatok száma és azok távolsága (4).
motor típusától függöen felrakható felni

1 coll = 25.4 mm

 

Mit jelent az ET-szám?

A felnigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg. A gyártó ezt az értéket általában a felni belső felületén tünteti fel. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet. Az ET értéket milliméterben mérjük!

A táblázat egy adott felnire felszerelhető gumiabroncs szélességeket mutatja.

Milyen felnire milyen gumi való

 

GYÚJTÓGYERTYA

gm_gyertya.jpg

F Astrához GM gyújtógyertyatipus: WR8DC4            1214149

 

denso-resistor-w16epru11.jpg

DENSO gyújtógyertya: W16 EPR-U

 

DENSO gyertyakatalógus astrákhoz  KLIKK IDE!

 


Az 1992.09. óta gyártott DOHC-16-szelepes motorokon csak 60.000 km-enként kell cserélni a gyújtógyertyákat.
Ellenőrizni csak gyújtáshiba esetén kell.

Gyújtógyertyakulcs:

Az 1994.08-ig gyártott motorok gyújtógyertyáihoz 20,8 mm-es dugókulcsra van szükség.

Az 1994.09-től gyártottakhoz pedig 16 mm-es dugókulcs kell.

Ellenőrizzük:

-Hézagmérővel ellenőrizzük az elektródtávolságot. Az előírt érték: 0.7- 0.8 mm
Az új gyertyákhoz az eltród-távolság rendszerint pontosan be van állítva.
-Ellenőrizzük a kiszerelt gyertyák kúszóáramszigetelését! A kúszóáramok vékony, szabájtalan nyomokat hagynak a szigetelőanyag felületén.
Ha ilyen nyomokat találunk, akkor ellenőrizzük a gyertyacsatlakozó tömítését! Szükség esetén cseréljük ki a csatlakozót!

A kiszerelt gyertyák elszineződéséből az alábbiakra következtethetünk:

-KÖZÉPSZÜRKE= a gyertyák jók és a keverék megfelelő
-FEKETE=túl dús keverék
-VILÁGOSSZÜRKE=túl sovány keverék
-OLAJOS=a gyertya nem gyújt vagy rosszúl tömítő dugattyúgyürük (ellenőrizni kell a kompressziót)

 

AKKUMULÁTOR

 

boss4_54459.jpg

 

 

Az akkumulátor- ellentétben a gépkocsi más alkatrészeivel- nem akkor "kopik" amikor üzemel, hanem akkor, amikor nyugalomban áll a gépkocsiban vagy azon kívül. Ilyenkor érvényesül az önkisülés hatása, és az esetleges elégtelen töltésből származó szulfátosodás.

A gyakori indítómotor használat nagyon kimeríti az akkumulátort. Kis fordulatszámon a forgó árramforrás által leadott feszültség kicsi, nem hozza létre a megfelelő nagyságú töltőáramot,

így az akkumulátor nem töltődik fel. Ugyanis tévedés azt hinni, hogy ha a töltésellenörző lámpa nem világít, az azt jelenti, hogy az akku kellőképen töltődik. Csak azt jelzi, hogy a dinamó vagy a generátor feszültsége nagyobb az akkumulátorénál, vagyis töltőáram folyik az akku felé.

Szükségvan arra, hogy az akkut a gépkocsin kívül, megfelelő ellenőrzés mellett feltöltsük. Erre használjuk a töltőkészüléket.

 

Új akku vásárlása

 

A használt akkumulátoron a leggondosabb karbantartás ellenére is bizonyos idő után az elöregedés jelei mutatkoznak. A szulfátosodás részleges megelőzésére, pontosabban a szolfátosodás késleltetésére Magyarországon eredményesen használják az AKUVIT nevü vegyszert.

akkuvit.jpg

Ha az akku menthetetlen (az AKUVIT sem segít már), akkor próbáljunk meg olyan új akkut venni, amilyen eredetileg is volt a gépkocsiban. Amennyiben nem kapunk olyat vagy nagyobb tárolóképes-ségüt szeretnénk, csak akkor térjünk el az eredeti típustól. Ebben az esetben alábbiakat vegyük figyelembe:

 

1.) Névleges feszültség (6 Volt vagy 12 Volt)

 

2.) Külméretek. Befér-e a gépkocsink tartószerkezetébe és megfelelően rögzíthető-e.

 

3.) A végkivezetők elhelyezkedése és alakja.

 

A csatlakozó vezetékei elérjenek a végkivezetőkig.

Ha a tesvezeték szigeteletlen huzalszövet, az nem keresztezheti az akku feletti teret, mert          zárlatot okozhat. Az akkusaruk alakja illeszkedjék az akku végkivezetőinek alakjához.

 

4.) Tárolóképesség.

 

Az új akku tárolóképessége nem lehet kissebb, mint a gépkocsiba gyárilag beépített akkumulátoré! Nagyobb viszont lehet, ha az edény méretei nem okoznak gondot beszereléskor. Akik nem ismerik a tárolóképesség fogalmát, azoktól gyakran hallani, hogy nem szabad nagyobb tárolóképességű akkumulátort betenni, mert az tönkreteszi a gépkocsi villamosberendezéseit, vagy a gépkocsi forgó áramforrása nem tudja utántölteni.

Nos az ilyen tévhiteket könnyű eloszlatni. A gépkocsi villamosberendezéseit a névleges feszültségnél nagyobb átfolyóáram teszi tönkre. Ilyen nagyobb áramerőséget csak nagyobb

feszültség és nem nagyobb tárolóképesség tud létrehozni. Szintén nem probléma az utántöltés.

Megjegyzendő, hogy terheléstöbblet csak a gépkocsi villamos hálózata egynsúlyának megbomlásakor jöhet létre, ha pl. a gyárilag beszerelt fogyasztókon kívül egyéb fogyasztót is bekapcsolunk.

Összegezve tehát nyugodtan beszerelhetünk 37 Ah tárolóképességű akkumulátor helyett

44 Ah-ás vagy ennél is nagyobb tárolóképességű akkut. Persze az előző 3 pontban leírtak figyelembevételével.

 

BENZINSZŰRŐ

s011.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cseréje évenként ajánlott. beszerezhető bármelyik autósboltban. Szerelési útmutató a "szervizelés" menüpont alatt található.

 

ÜZEMANYAGSZIVATTYÚ (AC)

 

uzemanyagszivattyu.jpg

Megvásárolható új, illetve felújított állapotban. Az új ára kb. 30-55.000,-Ft körül mozog, a felújítottat akár 20.000,-Ft-alatt is megúszhatjuk. (ko-csi kft. lásd a linkek menüpontot!)

 

POLLENSZŰRŐ

pollenszuro1.jpg

A pollenszürő a motortérben, a szélvédő alatti blokkban található. Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelnünk a műanyag borítást, amelyek takarják. A pollenszürő cseréje altalában évenként esedékes,de függ a gépkocsi használati fokától és üzembentartási körülményeitől.

Az eltömődött pollenszűrő okozhatja pl. a szélvédő párásodását.

Képek a szűrő elhelyezkedéséről a "SZERVIZELÉS" menüpontban!

 

GYÁRI FESTÉK KÓD

 

Hogyan lehet gyári javítófestéket rendelni?

A következő segédlet alapján találhatja meg az azonosítótáblát gépkocsiján:

a) Régebbi típusok adattáblája a motorháztető felnyitása után az un. zárhídon található, az alsó sorban tartalmazza a szükséges információt.

Az E474 jelenti az autó fényezésének színkódját, a tőle jobbra levő 431 pedig a kárpitkódot tartalmazza. Az ábrán egy Opel Astra-F gépkocsi adattáblája látható.

Ebben az esetben a kódok jelentése:
474: casablanca / gleccser fehér fényezés
43: antracit kárpitozás

>

b) Újabb típusok adattáblája a mellékelt ábrán látható helyen található.

festekkod1.jpg

Az Y547 jelenti az autó fényezésének színkódját, a tőle jobbra levő XXJM pedig a kárpitkódot tartalmazza. Az ábrán egy Opel Vectra-C gépkocsi adattáblája látható.

Ebben az esetben a kódok jelentése:
Y547: magma red
XXJM: bézs kárpitozás

http://www.opelalkatreszek.hu/faq.php

 

gm2520logo.jpg