MENÜ
                                                        F ASTRA KISOKOS
                                                                                                                                             Minden egy helyen!

 

 

Vendégkönyv

Kép újratöltsée
  • 2015-08-31 21:32:36
    Majd elfelejtettem,az autó nem klimás
  • 2015-08-31 21:24:34
    Szia Zolika!Segitséget szeretnék kérni de mindenkitől szivesen fogadom a tanácsokat.Azt szeretném kérdezni hogy milyen előjelei vannak ha a toronycsapány kezd tönkremenni,vagy már tönkre is ment.Továbbá még az érdekelne hogy ebben a jó kis kánikulában mitől van az hogy észrevehetően lecsökken a motor teljesitménye 30-40km-ert autózva folyamatosan.Jó tudom 60 pacitól nemvárok sokat,de ez régebben nemvolt.Hidegen melegen pöccre indul,a gyertyáim gyönyörű világos őzbarnák.És csak ebben a mostani kánikulában.Fogyasztásom nemnőtt.A hűtőventim ott kapcsol ahol kell neki,melegedési problémám sincsen.astra f 1.4 8v x14nz
  • Sütő József (suto_jozsef@freemail.hu)
    2015-08-31 18:24:16
    Sziasztok ! Valaki megküldhetné astra f gyujtáskapcsoló elektromos bekötési rajzát és a vezetékek szinjelölését mert az enyém leégett ! Előre is köszi.
  • 2015-08-31 08:55:05
    Sziasztok.

    Szeretném megkérdezni, hogy a klímás és a nem klímás Astránál van e különbség a fűtőmotorban? Egy ismerősömnek elromlott, az övé klímás, nekem meg van otthon egy bontott, ami nem klímásból lett kiszerelve, de a klíma miatt nem merem neki tutira mondani hogy jó bele. Előre is köszi a választ. Üdv.
  • Tulaj
    2015-08-30 21:10:32
    Szia Zolika!

    Sajnos ezen az ingyenes weblaplehetőségen nincs nagy beleszólásom a finomhangolásba. A szolgáltató által biztosított kereteken belül lehet csak mozogni. Néha engem is bosszant vagy mosolyra fakaszt, ha valaki minimál-információt közöl és konkrét megoldási javaslatot kér. Jópár évet lenyomtam ügyfélszolgálatokon, úgyhogy rájöttem, hogy nem lehet kapásból elvárni minden embertársunktól a tökéletes önkifejezést és a lényegretörő megfogalmazást. További hiba lehet az is, ha mindenkiről azt feltételezzük, hogy valamennyire ért ahhoz, amiről kérdez. Ilyenkor türelemre és segítő kérdésekre van szükség. Így tud csak megszületni a kérdező számára hasznos segítség. Szóval türelmedet kérem, a kérdezőktől pedig azt, hogy próbáljanak több konkrétummal szolgálni a problémájukkal kapcsolatosan! Hajrá!


    Hello Kálmán!
    Első körben, nézd át a gyertyákat és a gyertyákhoz kapcsolódó gyertyapipákat és kábeleket. Milyenek a gyertyák, van-e közöttük gyanús, olajos állapotú? (lásd ÁLLTALÁNOS menüpont)Nézd meg a gyújtáselosztódat és a hozzá kapcsolódó kábeleket is. Van-e sérülés rajtuk, tökéletesen a helyükön vannak-e? Ha így első látásra nem találsz semmi hibát, akkor szerintem kérdezz meg egy hozzáértő barátot vagy legjobb, ha szerelőhöz fordulsz. Jómagam gyújtásproblémára gyanakodnék. üdv.
  • 2015-08-30 19:31:34
    Kedves Tulaj! Lehetne esetleg egy minimál mezőt valahogy bevezetni? :-D Sokszor az az érzésem, hogy nem véletlen az, hogy a UPC és a Telekom is bevezette már hibabejelentő oldalain, hogy bizonyos karakter szám alatt nem engedi elküldeni a panasz bejelentést. Talán ők is megunták, hogy három négy szóból nem lehet érdemben semmit meghatározni vagy körülírni. :-) Vélemény? .. Vagy egy figyelemfelkeltő szöveget az üzenet mezőhöz, mert azt veszem észre, hogy a legtöbb gondot itt az okozza, hogy hozzászólni sincs sokaknak kedve ahhoz ha valaki azt írja le, hogy Nem indul be az autóm segítsetek köszi. Erre mit is lehetne írni? :-) Nem bántásképp, senki ne vegye magára.
  • 2015-08-30 14:23:18
    ...talán nem megy az egyik henger és a másik három küszködik .. ? Bármi lehet ennyi információból...
  • 2015-08-30 12:19:54
    Tisztelt Talián Kálmán!

    Sok mindentől lehet, de így még elindulni is nehéz a tippeléshez. Milyen motorral van szerelve, benzin, dízel, milyen színű a füst. Ezek az infók sokat segítenének! Hideg indításnál jelentezik csak?
  • Talián Kálmán (talian.kalman@gmail.com)
    2015-08-30 09:51:56
    Jó reggelt!

    Van 1998-as f Astrám.A következő a problémám elindul majd lefullad és baromira füstöl.
    Mi lehet a hiba oka?
    Köszönettel:Talián Kálmán
  • 2015-08-29 20:56:36
    Hogy hogy mi kerül ezen ennyibe? Ez nem kérdés. Egy darabka vékony műanyag, benne egy vékony gumi membrán és egy közönséges rugó. Ha ez még nem elég ok valami oknál folyva, az aljára van írva, hogy General Motors Made in USA. Ez szerintem elég indok arra, hogy egy semmi sz@r darabka műanyagot ennyiért adjanak! :-) Szerintem bontóban 50 de lehet, hogy 100 Ft-ért adják ha nem mondod meg, hogy ez újonnan ennyibe kerül! :-) Kizsákmányolás, kérlek szépen. Kizsákmányolás. Ez az ár oka! :)
  • Tulaj
    2015-08-29 20:43:28
    Hello Zolika!

    na pont erre a szelepre gondoltam. Megnéztem a linket, amit adtál. Bizony húzós az ára! Mi kerül ezen ennyibe?! Na, mindegy körülnézek a piacon. Köszi mégegyszer.
  • 2015-08-29 19:04:53
    HáHáHáá :-) Régi emlék nem vén emlék. :-)

    Szóval Tulaj, Neked a tankszellőztető szelepre azaz a kaniszterszelepre van szükséged. Inkább bontóból vegyél mint ennyi pénzért újat...

    https://cromax.hu/-/226413-tankszellozteto-szelep-opel
  • 2015-08-29 19:00:16
    Ja és még amit elfelejtettem és fontos! Emlékeim szerint ennek az UFO-nak szerepe van a tankban keletkező genzingőz és nyomás értékek tartásához. Hiszen a tankból folyamatosan szívjuk kifelé AC pumpával a benzint, helyére levegő kell kerüljön de nem túl sok, valamint a felesleges benzin is visszajut a tankba egy nagy kört megtéve. Ez is mind mind a vákuum szabályozás része! A szénszűrő ezért is érdekes lehet, hiszen a benzingőzt is ugyanúgy közömbösíteni kell szűrővel.
  • 2015-08-29 18:56:20
    Kedves Tulaj!

    Én az ufo vákuum szabályozó szelepet megpróbálnám pótolni. Nem sokat oszt nem sokat szoroz de ha gyári állapotát kívánod fenntartani a szabályozó rendszernek akkor érdemes. Ott most fals levegőt szív a motor is, ésa vákuum rendszer is össze vissza fel s le járhat nyomás tekintetében. Igazából ez nem túl sokáig volt használatban, hiszen ennek sokkal jobb megoldása volt később a vákuumszivattyús megoldású motorvezérlés. A szívótorokból nyert vákuum mint később kiderült nem túl megfelelő motorvezérlés szabályozására.
  • 2015-08-29 18:47:29
    Én a gyárilag belevaló OPEL gyertyát részesítem előnyben cca 800 Ft, vagy a BOSCH WR7DC-t (nem a nyolcasat!) mert az is gyárilag jött ki a gyárból az autóval rengeteg autóban.

    Ha már gyertya csere, érdemes átvizsgálni a gyújtáskábeleket, ha nem voltak 5 - 6 éve cserélve érdemes őket szilikonos BOSCH kábel szettre kicserélni. A biztos indítás alapja a jó szikra többek közt a jó szikra pedig jó gyertyákon és jó állapotú gyújtóberendezésen múlik. Érdemes a gyújtáselosztó fedél alá is bekukkantani, kitisztítani CHIP kontakt spray-vel esetleg a rotort is kapásból cserélni kétszáz forintos tétel és nagyon könnyen egy nagy rántással lehúzható. Esetleg ha a gyújtáselsztóban gyújtómodul található annak csatlakozását illetve csatlakozó saruinak egymástól és a testtől szigetelését is ellenőrizni, hiányosság esetén javítani pótolni szükséges (pl. vékony zsugor cső rázsugorításával a saukra külön külön). Ez mind szavatolja majd, hogy a közelgő ősz és tél során a hideg vagy nyirkos időben is biztos, stabil indítás várható egy Astrától. Kis kényelmetlenség vagy kiadás, mégis hosszú biztos motorüzemet eredményez. A gyertyák élettartamának végén mindig ezeket is ellenőrizzük le, hiszen ezek is ugyanúgy öregszenek, mikro repedések keletkeznek a gyújtókábelen, a hőterheléstől kiszáradnak sőt a gyújtási energia is messze töredéke lehet az eredetinek egy öregebb gyújtókábelen mint egy újon vagy egy régi kopott rotorral esetleg gyújtáselosztó fedéllel mint egy újjal. A gyertyák csak akkor képesek rakétaként erőre fogni a motort ha a szikra stabil és erőteljes. Egy profi öt vagy körpólusú gyertya semmit se ér ha a gyújtófeszültség rég elveszik mire odaér, de kiválóan mehet az autó egy egypólusú gyári gyertyától is ha a gyújtórendszer megfelelő minőségű és erősségű szikra leadására tudja késztetni a közönséges gyertyát.
  • Tulaj
    2015-08-29 17:11:48
    Hello Péter!

    Ami a gyertyákat illeti, mindenki más márkára esküszik, mint a motorolajoknál. Az általad felsorolt gyártók mind nagy múltú és megbízható termékeket dobnak piacra. Azonban a magasabb ár nem garantálja automatikusan, hogy azt szeretni is fogja a kocsid. Ha engem kérdezel; én DENSO-val (W16EPR-U) járok évek úta. Ugyan az a motortipusom veled! Nálam bevállt és bizonyított. Soha a legkisebb gond és szépen ketyeg és húz vele a motor. Az ÁLLTALÁNOS és a REKLÁM menüpontokban találsz róla anyagot. A BÁRDI Autó szaküzleteiben kedvező áron beszerezheted. Az irídium tipusú gyertyáktól viszont tartózkodj; drágák és nem lesz tőle rakéta az öreg Astra.
  • Kobán Péter (koban.peter@freemail.hu)
    2015-08-29 00:04:44
    Helló!
    Azt szeretném kérdezni, hogy milyen gyertyát érdemes belerakni C14 SE motorba?
    márkára és fajtára gondolok. Hogy ngk, bosch, champion, gm, vagy denso legyen?
    Egyik oldalon ezeket javasolták: Bosch WR8DC
    Champion RN9YCC
    NGK BPR6E-VG.
    És csak egypólusút szabad belerakni?
  • Tulaj
    2015-08-28 20:59:09
    Köszi, Zolika! Pont ilyen kimerítő válaszra számítottam tőled.(ha-ha) Alapos és részletes. Ha helyesen szűröm le a lényeget, akkor nem kell bolygatni a szénszűrő-tartály kérdést. Nehézz is hozzáférni és nem sorsdöntő az állapota az üzemi tulajdonságokra nézve. Különben azért jött elő nálam ez a kérdés, mert egyik nap furcsa füstöt láttam kiszivárogni a motorháztető alól. Amolyan olajszagú föst volt ez, nem kipufogógázé. Először valami tömítésproblémára gondoltam, de rövid nézelődés után kiszúrtam, hogy egyik vákumcső, -rajta egy műanyag korong szerű fedéllel- belóg a motortérbe. Megbontva a szélvédő alatti takarólemezt láttam is az ellendarabját, ahonnét kipattant. (Szerintem ez az az ufó-szerű elosztó lehet, amit emlegettél írásodban) Visszapattintottam és láttam, hogy ez a befogadórész egy csövel tovább megy az említett szénszűrő felé. Na innen jött a kérdés. Most viszont lenne mégegy: ebben az ufó-szerű elosztóban már nem volt semmi; se rugó, se más egyéb. Kiesett valószinűleg útközben. Ez probléma? Egyáltalán mitől pattanhatott szét ez a műanyagelosztó?(A rázkódástól esetleg?) Tényleg csak bontóban lehet szerezni ilyet? Egyáltalán kell-e másik, ha különben jól megy a gép? Köszi előre is.
  • 2015-08-27 23:12:29
    Kedves Tulaj!

    Hozzávetőlegesen jók az információid. A feladata kettős: A vákuum rendszer a motor szívótorkából ered és ezzel a vákuummal nagyon sok finom szabályozás megoldható. Azonban, a vákuum csőben vákuum esés vagy vákuum többlet kell legyen ahhoz hogy az szabályozásra hadra fogható legyen. Ez csak úgy lehetséges ha a csőben egy folyamatos vákuum mennyiség van fenntartva. Természetesen a szívótorokban lévő vákuum a motor fordulatának függvényében igencsak változik. Azonban ha a vákuumcső egyik vége a szénszűrőben van, akkor ott egy kevés levegőt szívhat a rendszer amivel pontosabb szabályozás alakítható ki a csőrendszerben. Másodlagos feladatként főleg az újabb F astráknál már megoldották, hogy a karteRgáz (a karteL az Jockey Ewing kedvence volt, a cégek tömörülése egy fix ár elérése érdekében) visszavezetés is kicsapatható legyen. Utóbb ez jól láthatóan nem sok sikerrel történt de igazából nem is nagyon van rá szükség. Egy karbantartott, tisztán tartott motor belső esetén nagy szerviz idején kimosható a felesleges olajsár. Kartergáz minden motorban keletkezik, normális jelenség, így megszűrésére tett kísérlet is inkább szőrszál hasogatás vagy parasztvakítás. Olyan ez mint amikor bekapcsoljuk az ablaktörlőt és az ablakspriccet ha egy madár letojta a szélvédőt. Jó jó, de az igazi mégis csak az autómosás lesz... :-) Cseréjére tudtommal nincs mód, persze karosszériás hozzá tud férni vágással majd visszahegesztéssel, de igazából ez nem egy cserélhető darab, pótolni se nagyon lehet. Gyárilag a sárvédővel együtt szállított termék, tartozék. Élettartama az autóéval azonos, hasonlatosan a váltóban lévő olaj élettartamával. Az megint más kérdés, hogy ez az autó is széria autónak készült, vagyis élettartama meghatározott és elérésére a tervezők új autó kiadásával számoltak. Azzal bizonyára nem, hogy ilyen népszerű és elnyűhetetlen lesz kis hazánkban. A szénszűrő felé közlekedő csővezetékben elágazások és egy ufo alakú rugós membrános szabályozó szelep is van, elvileg ez sem pótolható könnyen csak bontóból. Ezeknek többnyire a MAP szenzor megfelelő működése miatt van haszna, de nélkülük is igen jól boldogul az Astra vezérlője. Ezt még úgy tervezték meg, hogy minden eshetőségre felkészülve, ha csak valami igen fontos beavatkozó szerv ki nem esik, a motor üzemben maradjon. Ennek is megvan az oka. Korábbi szériás autók (igen, Opelek is nem csak más gyártmányok!) hagytak cserben a vasfüggöny két oldalán kiránduló családokat olyan hibákkal, amik miatt nem kellett volna, hogy az autó üzemképtelenné váljon. Így az Astra tervezésekor a többlépcsős hibakiejtés volt az egyik újítás ami igencsak bevált. Fordulatszám jel legalább három értékből van számítva, így egy szenzor kiesésekor --ha nem is tökéletes.. -- de gyújtás adható le a gyertyákra. Ne tévesszük össze a Kadett C16NZ motorját sem az astra C16NZ motorjával. A blokk ugyanaz ez tény. De a vezérlőben igencsak forradalmi változtatások vannak, noha a kettő csereszabatos, mégsem ajánlatos egy Kadett vezérlőjét betenni egy Astrába hiszen a benne lévő hiba kijavítási algoritmus is újabb, így egészen más. Kérdések, vélemények megfogalmazását várom, beszélgessünk kit mi érdekel alapon. :)
  • Tulaj
    2015-08-27 17:39:38
    Hello Zolika!
    A szénszűrőről kérdeznélek. Tudtommal a jobb első keréknél a sárvédő alatt van egy szűrő tartáj, amibe a kartelgáz van bevezetve. Erről, mesélhetnél nekem: feladata, élettartama, van e valami háttulütője, ha tönkremegy, kell-e vagy lehet-e cserélni, érdemes foglalkozni vele? Előre is köszi.
  • 2015-08-25 21:57:42
    Köszönöm.
  • 2015-08-25 19:55:00
    Kedves Péter.

    A manuális állítású lámpáknál ha jól tudom kétféle típus van. Az egyikbe nem lehet belerakni a motort, a másiknál igen. Én is hasonló cipőben járok, annyi különbséggel, hogy egyik lyukas, a másik meg párásodik. Találtam is egy párt, motoros Bosch lámpát, de átvételnél derült ki, hogy az egyiknek az indextartó füle letört. Ekkor kerestem másikat, de ritka mint a fehér holló. Így kiterjesztettem a keresést manuálisra, amibe belemegy a motor is. Akkor olvastam a kétféle manuálisról.
    Ez a nem jóféle lámpa: http://img.jofogas.hu/images/Opel_Astra_F_elso_lampa_fenyszoro_bal_oldali_61080116081095.jpg
    Neked ilyen kell, amibe betudod rakni a motort:http://www.pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2012-09-18/104954_orig1.jpg
    De a motor tengelyét is ellenőrizni kell, mert nem mindegy a hossza. Eddig még én sem találtam fényszórót, de rajta vagyok az ügyön. Jó keresgélést. Üdv.
  • 2015-08-24 22:06:03
    Üdv
    2000-es évjáratú fAstrán cserélném a bal első fényszórót, mert szegény kapott egy kavicsot és kilukadt:(
    Vennék a netről , egy használtat.
    A kérdésem az lenne, hogy a motoros állítású, és a manuális állítású fényszóróház , azon a részén ahol az állítómotor/kéziállító csatlakozik, az megegyező kivitelű? Vagyis elvileg ugyanolyan az a részük ahol bele kell rakni?

    Péter
  • jános
    2015-08-20 14:36:30
    Kedves Tulaj elöször is köszönöm szépen a válaszát. A motornál nem igazán hallog rendelenes hangot. A kocsi az könyen indul, szépen is megy az utón bár 2- ben kicsit néha lomha.
  • Tulaj
    2015-08-20 10:15:42
    Hello János!

    Nagyon álltalános a kórkép, amit megadtál. Ebből nehéz konkrét következtetéseket levonni. Okozhatja egy rögzítőelem vagy alkatrész fellazulása vagy törése. Első lépésben nézd át a csavarokat; húzd meg a lazákat. A kipufogórendszert illesztéseit is megnézheted; szét van-e csúszva, laza vagy lyukas?...(persze ehhez akna kéne) Ha a motor is rendetlenkedik, vagy menet közben is rendellenes dolgokat tapasztalsz, akkor érdemes lesz tovább és mélyebbre ásni. Egyébként öreg kocsiknál már én is tapasztaltam hasonlókat. Ha jól indul és rendesen megy a gép, akkor nem kell különösebben foglalkozni vele. Ahogy az öregembereknél; a korral jár. Persze nem elbagatelizálni akarom a problémát, de, ha nem találsz közvetlen, látható okot, ami okozhatja, akkor nem érdemes sokat morfondirozni rajta. Ha meg nagyon zavar, akkor nézesd meg egy jó szerelővel!
  • jános
    2015-08-20 08:29:28
    sziasztok! van egy 96-os f astrám az utobbi pár héten lettem arra figyelmes hogy amikor megyek vele hosszabb utra és utána leállitom akkor egy érdekes nyekken vagy rázkodo hang hallatszik a motortér felöl . valaki nem tapasztalt már esetleg ilyesmi jelenséget ha igen írjátok már meg nekem mi lehet a probláma. köszönöm elöre is
  • 2015-08-16 17:11:54
    Húzni kell erősen, meg picit lehet alul felül fesziteni közben. Kijön az egész kocka, világításkapcsolóstól, müszerfal fényerőszabályzóstól.
  • Angyal János (angyalj@globonet.hu)
    2015-08-16 14:31:48
    Tisztelt Márkatársak!
    Opel Astra f a világításkapcsolót, hogyan kell kiszerelni, cserélni?
    Üdv. János
  • 2015-08-13 17:13:26
    Az enyém rója, meg sem kottyan neki a meleg. :) Bár 24. -én megy egy hidrotőke cserére. :( Ők már feladták a küzdelmet. De a gyári újak megvéve, egy csere, és még beletekerek jó pár km-ert. :) Jók ezek az Astrák, idén már beletettem vagy 15000 km-t, és a kötelezőeken kívűl csak bengát kért. (Na jó, azért egy generátor felújítás volt, meg egy fűtőmotor ellenállás csere.) Hajrá Astrások.
  • 2015-08-12 22:43:14
    Igen, már a megszokott itt is! :) Remélem, mindenkinek minden jó, róják a köröket a kis Astrák ebben a kutya nagy melegben is komolyabb gondok vagy fullasztó leállások nélkül, Astrához hűen.
  • 2015-08-12 19:49:28
    Nálam minden oké,nincs szét csúszva
  • Jani
    2015-08-12 17:43:33
    csak frissíteni kell :)
  • 2015-08-12 17:38:00
    Másnál is szét van csúszva a fórum, vagy én rontottam el valamit a számítógépemen?
  • Tulaj
    2015-08-12 09:01:20
    Hello Sándor!
    A LETÖLTÉSEK menüpontban találsz hozzá anyagot; szöveggel és képekkel. üdv.
  • Varga Sándor (vsgatya@gmail.com)
    2015-08-11 23:17:25
    Jó estét kívánok!
    Hála istennek nekem nincs nagy problémám,én egy egyszerű belső esztétikai műveletet szeretnék végrehajtani.Váltószoknyát szeretnék cserélni,de a váltógombot nem tudom levenni (néztem a youtubon videot de nekem nem segített).Tehát a kérdésem az lenne hogy van e valami trükkje a váltógomb lehuzásánál a váltó szárról.Opel Astra H,2004-es 1,4-es 5 ajtós ferde hátú autóm van.
    Segítséget előre is köszönöm.

    Üdv:Sándor
  • 2015-08-09 21:06:39
    Szia Mogesz!Valamit ki találok biztosan nem lehet nehéz,csak a méret paszoljon sokan gyártanak hátsó betéteket kérdés milyen minöségben
  • 2015-08-09 10:42:02
    Helló Gyuri.
    Nagyon szivesen. Hátul nem tudom hogy kell olyat felszerelni, az enyémben sincs. Így ebben sajna nem tudok segíteni. Üdv.
  • 2015-08-09 08:31:31
    Szia Mogesz!Köszönöm a válaszod sokat segitetél!Amit még kérdeznék,szeretnék a hátsó kerék járatokban is müanyag dob betéteket fel rakni,én nem találtam fel fogatási pontokat,mint pl az elsö járatoknál lehet nincs is?A rögzités milyen módon történik,pl milyen csavar önmetszö.....stb
  • 2015-08-08 17:13:07
    Kedves Gyuri74!

    Sárvédő leszereléséhez le kell szerelni a hűtőrácsot, utána a lámpákat is, mert alatta is van csavar. Ha van rajta első sárvédőgumi, azt is le kell kapni. Ha jól emlékszem a lámpak mögött is van egy csavar, pár a motortér felől, meg egy a sárvédőgumi környékén, ami a küszöbhöz rögzíti, meg a sárvédő belső burkolatnál is.. Valamint ahogy írtad is, az indexet is szét kell húzni. Amúgy nem nagy feladat. Itt egy link, bár én eddig a lököst nem vettem le, meg a sárvédő burkolatot sem vettem ki: http://www.opel-astra-f.eoldal.hu/cikkek/csinald-magad--diy-/elso-sarvedoiv-csere.html Remélem tudtam segíteni. Üdv.
  • 2015-08-07 10:29:45
    Sziasztok!Az elsö sárvédö íveket javitanám,a kérdésem az hogy nagyon le kell bontani pl lámpákat ki szedni,az oldal indexet pl tudom szét kell húzni.... köszönöm a válaszokat!
  • 2015-08-05 06:53:54
    Való igaz,sok egyéb ok lehet. Katalizátor az már nincs benne, összetört, zörgött, kiráztam. A közép, ill. a hátsó dob sem gyári már. Újnak tűntek mikor tavaly vettem a kocsit. Viszont gyári méret. A kimérés pedig lehet többe lenne, mint ez az alkatrész,meg az a negyed óra szerelés.
    Ráadásul a sikerélmény is kell néha. Köszönöm szépen a válaszod! :-)
  • 2015-08-04 21:05:48
    Kedves Pasla!

    Túl dús keverék visszajelzés sajnos ezer egy ok miatt lehet és legtöbbször mindössze az idődödő autó velejárója. Magát a szignált emlékeim szerint a lambda szonda írja be a computerbe az égéstermék összetételének elemzése alapján. (Erős túlzással ezt a szót, hogy elemzés.. ! ) Elég, ha a katalizátor nem olyan már mint amikor a gyárból legördült az autó, vagy csak vastagabb picit a nem gyári kipufogó, vagy nem olyan a fojtása dobnak mint gyárilag volt. Ez mind az égés központosságát picit eltolja és már dob ilyen hibát a lambda. Tehát összességében ezzel még ha más gond nincs, nem biztos, hogy kell foglalkozni. Táblázatból ellenőrizni lehet a hőfok jeladót közönséges digitális ohm mérővel. Ha van valamilyen jó megoldásod, a motorblokk hőmérsékletének megmérésére (pl. infrás vagy lézeres hőmérő stb. manapság pár mobiltelefonban is van ilyesmi) akkor egy táblázatból megállapítható, hogy hány celsius foknál a hőmérő gombának hány ohmot kell mutatnia hiszen az nem más, mint egy hőmérséklet hatására változó mértékű ellenállás. Ez katalógusból kinézhető, hogy hány ohm értéket mutat 20 fokon, 30 fokon stb. és ebből megállapítható az érzékelő hibája is. Persze preciz pontos érték nincs, itt a viszonylagos pontosság elve érvényesül. Noha nem egy drága alkatrész, én mindig amellett vagyok, hogy mérjünk vizsgáljunk és ha egyértelműen bizonyított csak akkor cseréljünk bármit is! Persze van, hogy bagatell dolog és olyankor nem mérünk, evidens.-
  • 2015-08-03 20:42:03
    Szia Zolika!
    Lehet nem jól írtam le a hibát.. Az van, hogy ha leállítom melegen, és indítom, akkor pöcc. De pl. egy fél óra múlva már köszörülni kell. Vagy csak egyet forgatni rajta, ugye ennél csak ekkor megy a benzinpumpa, aztán pöcc ismét. Nincs semmi gondom az alapjárattal, ill. a fordulatszámmal menet közben. Amit írtál a kétvezetékesről...kipróbáltam, mit mondjak, egy pillanat alatt leejtette a fordulatszámot lehúzott csatival, két óra állás után, viszonylag melegen. Meg is lepődtem. Visszadugtam, másnap megint a köszörülés. Hátha ez lesz tán a baja, csak épp sokadika van, majd cserélem. Mikor volt gépen a kocsi akkor irt olyan hibát hogy keverék túl dús. Ez okozhatja?
  • 2015-08-02 12:46:47
    Kedves Pasla!

    Elfelejtettem, milyen motor van az autódban. Valóban, ha más a gyújtás akkor azok kiesnek. Noha attól még lehet rossz a gyújtóberendezés! :) Maga a gyújtóberendezés lehet törött ami a hőmérséklet növekedésével a hajszálrepedés esetleg kitágul. Ha látott már ilyet szétszedve valaki (DIS gyújtórendszer) az tudja, hogy van amelyik gyantába van amilyen plasztikus műanyagba van öntve. Így ha ezen a folyamatos hőtágulások miatt idővel repedések jelennek meg a repedéseken a tekercsekbe vagy kifelé a testre (motorra, felfogatókra stb.) is ki kiüthet a gyújtás. Ilyenkor is sikertelen a beindítási próbálkozás. Ha visszahűl a rendszer, a hajszálrepedések (melyek lehetnek belső tehát nem látható repedések is!) szintén zsugorodnak, nő a szigetelési képessége a DIS trafó belsejének. Ilyennel is találkoztam sokat, sajnos csak a trafó cseréje oldotta meg a problémát. Körültekintően ki kell vizsgálni, de majdnem biztos vagyok benne, hogy ilyesmi okozza. Ez nem szívatós autó, mint annak idején voltak, hogy jól megszívja magát üzemanyaggal. A porlasztásos technológia ilyesmit nem nagyon enged meg, ha az injektor(ok) szakzsargonnal mondva behugyoznak azaz nem zárnak megfelelőképp a mágnestekercs zár állapotában, akkor folyamatosan túlfogyasztás, magas alapjárat, ingadozó fordulatszám menet közben ilyesmi is fellépne és az okozhatna a leállításkor túlzott benzinfolyást a hengerekbe. Ha a végére jutsz mindenképp írd meg, mi okozta!
  • 2015-08-02 12:40:52
    Kedves Angyal János!

    Igen, de megnyúlhat a bovden, elhajolhat a ricni, sok sok dolog lehet ami miatt hiába jó maga az üzemi fék a kézifék nem fog rendesen. Ezeket mind mind aprólékosan ellenőrizni kell és a könnyed működését a kar behúzásával kiengedésével figyelemmel kísérve, ellenőrizni kell és ahol szorulás, letapadás van ott a hibás alkatrészt javítani vagy cserélni kell.
  • 2015-08-02 08:18:57
    Kedves Eszter!

    Szerintem érdemes lenne előbb kis méretű, utazó vasalóval megvasalni. Ezzel szerintem el lehet érni sikereket. A másik megoldással le kell szerelni az egész tetőkárpit forma konzolt, nem olyan bonyolult. Hacsak nem limuzin kivitelű az autó, akkor a hátsó ajtón át az egész kiemelhető. Ezt követően egy stabil helyen visszaragasztható kárpitragasztóval, de akár újra is húzható vagy újra is húzatható a forma egy vékony kárpittal.

    Ha nem szeretnél bajlódni sokat vele, viszonylag kedvező áron professzionálisan is megcsinálják Neked. Ha van türelmed kiszerelni a helyéről, akkor pedig igazán kedvező a díjazása hiszen nem tevődik rá az időigényes szerelési költség.

    http://www.autokarpitozas-javitas.hu/tetokarpit-javitas-felujitas
  • eszter
    2015-08-01 15:46:37
    sziasztok! abban szeretnék segítséget kérni hogy tető kárpítot mivel lehet viszaragsztani?
  • Angyal János (angyalj@globonet.hu)
    2015-08-01 14:19:28
    Tisztelt Zolika!

    Opel astra f hátsó féken a kézifék után állító nem működik, arra tippelek. Gondolom minimális kopás esetén a recés anya és a lemez rugó ellenében a menetes szárat kifelé kellene tekerni.
    Kérdezem ez így van vagy rossz a feltételezésem?
    A lábfék tökéletes és a fékszerkezet tiszta nincs munkahenger szivárgás.
    Üdv. Angyal János
  • 2015-08-01 14:08:02
    Ebbe se elosztófedél, se rotor. De lehet ki kellene probálni jobb lábtér burkolat nékül, megnézi a melegedést. De inkább a párolgásra fogom én is. Folyni nem folyik, de attól még párologhat. A kétvezetékest kontaktsprayztem, de nem volt korrodált, se nyirkos. Lehet a jeladó haldoklik, kipróbálom lehúzott kábellel is.
    A hibajelző lámpám is mikor romoljon el ha nem most. Habár, nem világit, nem bosszant. :-)
  • 2015-08-01 13:20:08
    Sziasztok!

    Én egy próbát azért megejtenék, megnézni, hogy mi van akkor, ha a központi injektor mögött a motorhőfok jeladóról a KÉT VEZETÉKES kábelt lehúzod ilyenkor? Persze ügyelve, a generátorszíj nehogy elkapja majd megpróbálni beindítani. Zavart okozhat ha a motor gyújtása nincs szinkronban a hőmérséklet által kiszámított befecskendezési teljesítményhez az ECU-ban. De okozhatja a felforrósodott gyújtóberendezés egyes elemei is, pl. kitágul a gyújtóberendezésen (gyújtáselosztón) a fém érintkető, és elég pár milliméter, hogy az esetleg kopott elosztófedélben már ne legyen rendes gyújtás átadás. Én ilyesmit is elképzelhetőnek tartanék. Célszerű lenne a rotort is cserélni illetve átnézni, hogy a gyújtómodul (az elosztófedél alatt) megfelelően csatlakozik-e a sok saruval, esetleg megtisztogatni őket. Maga a gyújtómodul is mivel lényegében egy félvezetővel felépülő áramkör, nagyon kényes a hőmérsékletre, noha eleve olyan környezetben létezik. Kontakt sprayvel át lehetne menni az egész gyútjórendszeren is. Afelől ne legyen kétségetek, ha a szűrők tiszták, levegő van és keveredik benzin permettel, akkor csak szikra kell és a motor működik. A benzin motoroknak ez az előnye. Sokkal nehezebb az a feladat, ha a motor működik de nem jól. Maga a beindítása, ha a motor helyzetben van, össze van szerelve és jól van összeszerelve akkor ki lehet sakkozni, egy türelemjátékkal, hogy mi okozza. Próbálj meg elindulni ezeken a szálakon, meglesz a hiba forrása. Nem akarlak elkeseríteni, de okozhatja akár magának az ECU-nak a túlmelegedése is. Ne felejtsd el, hogy az utastérben van a vezérlő, a kísérőülés lábterénél az oldalfalon, tehát ha az autó napon áll, az ECU is napon áll, tehát az is felveszi a hőmérsékletét a beltérnek. A gyártók 50 °C felett már meghibásodást és garanciavesztést irányoznak elő az ECU-k meghibásodásának ilyen jellegű problémáira. Ha belegondoltok, mikori technológiával készült ECU-k ezek, akkor akár ez is képbe kerülhet, mint a vezérlő hibás működőse. De előbb a kisebb lépcsőket célszerű megnézni.
  • Tulaj
    2015-08-01 10:29:24
    Szia Pasla09! Örülök, hogy van legény a gáton...(ha-ha)
    Ami a problémádat illeti; magam is tapasztaltam hasonlót meleg motornál (C14SE motor) Kánikula volt, tűzött a nap rendesen. Leálltam a ház elött néhány percre, hogy beszaladjak valamiért és utána már nem akaródzott neki elindulni, pedig mindig pöcc-röff a gép. Nehézz rá magyarázatot találni. Valahol olvastam egy olyan jelenségről, hogy nagy melegben a benzingőz egyfajta dugót képez a vezetékrendszerben és ez akadályozza az üzemanyag áramlását. Hihetőnek tartom, mert ha kicsit hül a motor, utána megint úgy indul, ahogy kell. Szóval ennyit tudok hozzátenni a kérdésedhez, de szóljanak mások is...
  • 2015-07-31 20:36:06
    Dehogy nyaralok..pl én. Nehezen indul félmelegen. X14XE. Első hidegindítás ok, ha melegen, kicsi állás után mennék, szintén ok. De ha áll kb. egy fél órát..akkor küszködés. Eresztést nem látok, benzint tuti kap rendesen, mert mikor elkapja már van ilyan szaggal hogy na. Valami tipp? :-)
  • Tulaj
    2015-07-31 18:58:47
    Nagy a csönd! Mindenki nyaral?
  • 2015-07-22 17:48:59
    Az jó, ha leállításkor nyekken. Ha nyekereg az még mindig jobb mint ha meg se nyekkenne. Ha már be se lehet indítani majd, onnan lehet tudni, hogy végképp megnyekkent. Szerintem valamelyik csapágy (pl. ékszíjtárcsán) vagy vízpumpán lévő csapágy esetleg valahol szimering, kezdi megadni magát és leálláskor a lassuló fordulaton egyszer csak nyekken, sikít egyet már. Érdemes szerelőhöz fordulni mielőtt komolyabb gond lesz mint egy pár ezres csapágy.
  • jános
    2015-07-21 18:57:29
    sziasztok! olyan problémám lenne hogy a 96 -os f astrám leálitáskor nyekken egyet nem tudom mi lehet a probléma esetleg ha valaki tudna benne segíteni nagyon megköszönöném.
  • 2015-07-20 07:42:04
    Szia Zolika!Köszönöm a választ ,6000km-et tettem meg vezérlés csere óta,RUVILLE víz pumpa lett a régi helyett cserélve,állitólag jó minöségü.Akkor idövel ki derül....
  • 2015-07-20 07:32:27
    Kedves György!

    A fütyülést okozhatja egy csapágy megadott fordulat feletti sikítása is ami végül így jön elő. De valóban, ez számtalan sok minden okozhatja, egészen a szorosra feszített szíjtól egészen a miatta elhalálozni készülő vízpumpáig. Jellegzetesen, a feszes szíjtól a vízpumpa korai halálozási szakaszában szokott ilyen hangot kiadni. Sajnos, az Astra kifejezetten (nagyon nagyon nagyon) érzékeny rá ha feszesebb a szíj a kelleténél, akár picivel is. Legelső rész ami ezt megsínyli az a vízpumpa, egyelőre nem tudsz mit csinálni. Ha majd a hang erősödik pár tíz húsz ezer kilométer múlva, akkor már egész biztosra lehet majd tudni, hogy vízpumpa adja-e meg magát. Ha volt cserélve, vagy nem túl jó minőségű lett betéve vagy nagyon feszes neki a szíj. Ha nem, akkor azért.
  • 2015-07-19 21:25:14
    Kedves Zolika!Nagyon alapos munkát végeztél,és nem hiába mert most már tudjunk hogy valójában hányadán állunk,mármint F ASTRA-sok.1X írtál erröl hogy sajnos rossz idöben jelent meg az F -széria 90-.évek eleje mikor nálunk (is)sorban be ztárások stb volt,de nem is ez a lényeg,hanem az hogy bármilyen hibája is van a kis autónknak nagyon szeretjünk ...legalább is én:).No de ami a napokban fel tünt nekem az astrán az a hangja.Mintha turbos lenne (x14nz),sajnos nincs f.számos órám de mikor megyek húzatom(normálisan)egy bizonyos fordulat számnál talán 3000? fügyül.Persze tudom hallani kellene mert így nehéz,volt teljes vezérlés csere,kuplung szerkezet komplet,még decemberben de akkor semmi fügyülés nem volt.Az igaz hogy bizonyos km.nél vezérlés cserekor ellenörizni kell pl a szíj feszeségét?Elsöre nekem ez a gyanús hogy onnan jön a hang.Köszönöm a segítségeket!
  • 2015-07-19 14:08:44
    Sziasztok! Sajnos, kaptam konkrét infót gyakorló mérnök kollégától. Ez egyike a végül meg nem valósult továbbfejlesztésnek az F Astrában. A tervek abba az irányba mentek, hogy a hibakódot a középkonzolra írja ki a rendszer. Egyes Opel VECTRA szériákban ez meg is valósult, de az Astrában sajnos nem történt meg az ezt is megvalósító logikai kapcsolat a kijelző és az ECU között, csak egy fél-logikai kapcsolat van. Ez tehát azt is jelenti, hogy bár a kijelző fel lett készítve a hibakódok kiírására de a valóságban nem tudja megjeleníteni valósan az ECU adatait. Nem túl nagy módosítással, ez megoldható lenne (szoftveresen!) de erre sajnos, már nem kerül sor. Így az itt kiírt hibakódok csak a kijelző szoftverének próbálkozása, hogy elérje és kiolvassa az ECU-t, sikertelenül. (95-ös kódhiba jelzésre fut.) A fejlesztés a 90-es évek közepétől mint tudjuk, nem az Astra feljavítására és korszerűsítésére irányult hanem a mind inkább fapadosabbá, egyszerűbbé és olcsóbbá tételére. Ezrét is maradhatott abba ez irányú fejlődése, fejlesztése is, bizonyára sok sok más dologgal együtt.

    Néhány VECTRA típusban azonban ez az elv már jól használható és gond nélkül működik is. Sajnálom, hogy feleslegesen örömködtettem a társaságot.
  • 2015-07-19 11:42:14
    Sziasztok!Meg találtam a LETÖLTÉS menü pontot,azt vettem észre hogy meg újult ,nagyon hasznos.No de,az a kérdésem hogy most tudjunk hogy ki írja középsö konzol a hiba kódot,akkor az tárolja mikor a hiba már nem áll fent vagy pedig valós hibát jelez továbbra is .Köszönöm a válaszokat!
  • 2015-07-18 22:11:30
    Jó szolgálatot tehet ez a honlap, LETÖLTÉSEK menüpont és a hibakód kivillogtatása fájl, elég sok hasznos információ van itt, keressük, kutassuk, használjuk ki, ha már van. Ott fellelhető az értelmező táblázat is, melyik kód mit jelent. Persze még mielőtt bárki nekikezdene, ne felejtsük el, hogy ez nem azt jelenti, hogy az a részegység rossz hanem azt, hogy ott bármi probléma keletkezett amit az a szenzor vagy beavatkozó szerelvény észlelt először!! Példaként, ezerszámra cserélik a világban a méregdrága ritka földfémet tartalmazó lambda szondákat autók tízezreiben, mert lambda szonda hibát produkálnak az autók, holott a lambda hiba szinte mindig gyújtás vagy keverékképzési hiba a motor leges legelején messze távol a lambdától. Persze véletlenül se kioktatásként, inkább tapasztalati útmutatásként ajánlanám ezeket a sorokat kinek- kinek.
  • 2015-07-18 22:07:22
    Azt hiszem erről majd valaki készíthet egy mobilos videót akinek van okos rádiótelefonja és azzal megkönnyíti bajtársaink útbaigazítását, hogy hogyan kellene a kijelzésnek működnie. Jobb ötletem nincs.
  • 2015-07-18 21:38:08
    Igen elengedem, mert ha nem akkor megint írja a km/h-t.
    Úgymond forog a menüje. nyomom, tartom, 5mp-> km/h, tartom tovább, +5mp (összesen már 10) -> teszt, tartom, kb 5mp (már akkor 15) és a tesztből egyből átvált km/h-ra. Ha elengedem, akkor idő/dátum/hőmérséklet, vagy RDS.
  • 2015-07-18 20:58:17
    http://kep.ivpicture.hu/206095.jpg ez nem az én autóm
  • 2015-07-18 20:46:46
    Fiúk!most jöttem be a gomb nyomásból álló motornál,be kapcsolt rádiónál 2x F12 utána 2X F95 villant fel, ez mit jelent X14NZ 2001-ES CLASICC
  • 2015-07-18 18:37:18
    És amikor meglátod a kijelző tesztet a járó motornál, bekapcsolt rádiónál, ugye rögtön el is engeded a két gombot nem nyomod tovább? Tehát amint kijelző tesztet látsz azonnal engedd el. Hmm.... Na ez érdekes!! Majd ránézek a motorvezérlő huzalozására is e tekintetben hogy jönnek mennek az adatok a kijelző és az ECU között.

    Különös... kellene neki működni már 4 Astrás ismerősöm örül neki ... Teljesen különböző típusoknál és különféle motorvezérlőknél vagy kijelzőknél. :-/
  • 2015-07-18 17:12:05
    Sajnos sehogy. Se álló, se járó motornál, se rádióval, se anélkül, se menet közben. Csak a km/h és a teszt. Zarthatom én nyomva napestig. Meg engedhetem el 10mp után. Borzalom. :-(
  • rena
    2015-07-18 16:58:44
    sziasztok . tudna valaki segíteni abban hogy tetőkárpítot mivel lehet visszaragasztani? köszönöm elöre is
  • 2015-07-18 14:52:33
    Menet közbe nyomtam, csak a km óra, és a teszt. Álló helyzetben, járatva még nem, de majd referálok.
  • 2015-07-18 14:27:07
    Pasla09! És járó motornál ?
  • Tulaj
    2015-07-18 11:24:37
    Hello Zolika!
    Jók az információid, a műszer tényleg tudja, amit sejtettél. Három osztásos kijelző/1994 évj./ c14SE motor.
    Járó motornál, ha mindkét gombot benyomva tartod; 5 mp után kiírja a km/h-át, 10 mp után pedig a hibakód kijelző jelenik meg. Nálam egy több nullából álló számsor, a nullák felett betü rövidítések. Az autórádiós módszert is ki fogom próbálni. üdv.
  • 2015-07-18 11:06:13
    97-es x14xe, gyári Blaupunkt. Nem megy, csak a km/h kijelzés.
  • 2015-07-18 09:43:33
    Kedves Fórumozók!

    Találtam egy másik szerviz leírást is, amit ki is próbáltam. Elvileg az összes Astra F-nél működik tehát a legelső osztás nélküli kijelzős szériáknál is.

    A motorvezérlőben tárolt hibakód kijelzése a középkonzol kijelzőjén a következő módszerrel lehetséges:

    1., Vegyük gyújtásra az autót, a diagnózius dugaszt a kivillogtatás szokásos módja szerint NEM KELL rövidre zárni.

    2., Kapcsoljuk BE a rádiókészüléket (le is halkíthatjuk teljesen.) Nem szükséges, hogy gyári rádiókészülék legyen.

    3., A gyújtáson lévő autóban, egyszerre nyomjuk 5 másodpercig a középkonzol kijelzőjének MINDKÉT gombját

    4., Megkezdődik a hibarendszer kijelzőbe importálása, előbb egy az összes szegmensre vonatkozó kijelző teszt látható (az összes kijelző szegmens világít), ez után egy F betű ami azt jelenti, hogy a hibakód kiolvasás van a kijelzőn majd egy szám. Normál esetben F12-vel indul, azaz a 12-es hibakóddal. Ezt követi a többi kiírt szám pl. F17 stb.

    Így lényegesen egyszerűbb -és egyértelműbb- a hibakódok kiíratása mint ha lámpával, rövidre zárással próbálkozna az ember. Természetesen lehet pár egyedi típus vagy módosított huzalozási rendszer egy egy autóban, de a bulletin szerint ami kezem ügyébe került, minden kiadott F astránál működnie kell függetlenül az évjárattól a hibakód kiíratása.

    Kedves Tulaj! Esetleg, ezt összegzésképp -ha nálad is működik- a letöltések menüpontban a hibakód kivillogtatása kiíratása részt lehetne frissíteni is akár.
  • 2015-07-18 07:04:39
    Köszönöm Gyuri! Arra emlékszem, hogy már 1993-ban is kiadtak egy belső szerviz értesítést, amiben sok minden más mellett a hibakód kivillogtatását nagyon kőkorszakinak tartották és folyamatban volt valamilyen módosítás az egyszerűbb kiírás céljából, mert még a nagy Opel szervizeknek sem volt célműszerük mindig abban az időben még. Mások véleményét, hozzászólását is várom!
  • 2015-07-17 23:03:08
    Zolika!Nekem 3 osztásos van annyit tudnék ebben segíteni ha ez segitség hogy ha menet közben nyomom a kettöt egyszere akkor ki irja mennyivel megyek,eddig még nem volt hiba amit a a vissza jelzö mutatot volna így nem is ir ki semmit,de nem tartom ki zártnak hogy ez valós fejlesztés lenne
  • 2015-07-16 20:52:35
    Próbálta már valaki akinek 3 osztásos kijelző van az Astrájában, hogy járó motornál a középkonzoli kijelző 2 gombját 5 vagy 10 másodpercre nyomva tartja? Egy korai szakleírásban azt olvastam, hogy ezzel ki lehet olvastatni a tárolt hibakódot és a kijelző összes szegmensét is le lehet tesztelni. Hm, kár, hogy 20 évet megkésetten jutottam ehhez az infóhoz. Esetleg akinek kell kipróbálhatja és megoszthatja, hogy ez valós vagy csak tervezett fejlesztés volt-e az Opel szoftverén és vezérlésén. Egy belső használatú szervizleírásban találtam, ki tudja mennyire valós vagy fals infó. Ha valaki kipróbálja, kérem ossza meg velem az infót !
  • rena
    2015-07-11 13:35:22
    Köszönöm szépen Tulaj-nak a válaszát!
  • Tulaj
    2015-07-10 21:24:23
    Hello Rena!

    Az első kerekekben 2.0 barnak a hátsó kerekekben 1.7 barnak kell lennie. Ezek a gyári értékek 3 személy terhelés esetén érvényesek. Full, azaz nagyobb terhelés (pl. több személy vagy szállított súly) esetén 2.2 Bar elöl-háttul. Ha kinyitod a tanksapka fedelet leolvashatod róla az autódnak megfelelő gyári ajánlást.
    ha többet akarsz olvasni a témáról, akkora lenti linket másold be a keresődbe. üdv.
    http://gumibiznisz.hu/2011/06/21/guminyomas/
  • rena
    2015-07-10 18:51:25
    sziasztok! van egy 96 -os f astrám abban szeretnék segítséget kérni hogy a gumiabroncsokba hány bár nyomásnak kell lenni. sajnos még nagyon kezdő vagyok ezen a téren?
  • Jani
    2015-07-03 10:25:31
    Kitekert kormánynál rendellenes hang az lehet szervó is nem?? (nem én kérdeztem a féltengelyest)
  • Tulaj
    2015-07-02 18:45:22
    Hello Jancsi!<br>Féltengelyesség megállapításának egyik módja; <br>jár a motor, a kocsi állóhelyzetben van/ kitekered egyik irányba tökig a kormányt és lassan, 1-esben elindulsz vele. Ugyanezt a műveletet a másik oldalra is megismételed. Tehát álló helyzet és tökig kitekert kormány. Ha bármelyik oldalon rendellenes hangot hallasz (pl. fémes csikorgás...stb.) akkor féltengelyes a kocsi. Irány a szerelő bácsi.
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-07-01 19:55:20
    8 szelepes
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-07-01 19:54:24
    Sziasztok!

    97-es évjáratú , x16sz motorkódú f astrához nem tudjátok milyen kuplung szett kell , mármint márkát , tudok meg kinéztem az unixnál egy faszát ,csak azt nem tudom ,h 200 mm-es vagy 215 mm átmérőjűt vegyek. Úgy vinném a szerelőhöz ,h már megvan a szett ,de itt elakadtam. Nem akarom akkor amikor már a szerelőnél van ,mert nem tudom pikk pakk beszerezni a szettet ,mert ismerősömnek van kedvezménye unixnál ,de nem mindig ér rá :(
  • jancsi
    2015-06-30 19:56:33
    Sziasztok. abban szeretnék segítséget kérni hogy honnan lehet megtudni hogy a kocsim féltengelyes e vagy nem?
  • Szabó József (anlflm@freemail.hu)
    2015-06-30 19:04:54
    Helló. Érdeklődnék, hogy a C14Nz motornál hol keressem az olajgombát? Valaki bejelölné nekem egy képen? Előre is köszönöm mindenkinek.
  • cs.m.
    2015-06-30 08:24:53
    az is lehet, hogy cserélve lett a műszeregység. A kilométer-óra alatt van egy W-szám, nem mindegy milyen van benne.
  • Jani
    2015-06-30 06:51:46
    Én úgy tudom, hogy gyárilag többet mutat kb. 10 km/h-val, hogy véletlenül se mehessen az autó gyorsabban mint amit az óra mutat. Ez a trafinál is megnyugtató lehet, hogy ha valaki 50 táblánál 60-al megy az simán jó :)
  • 2015-06-30 05:53:37
    Szia! Csal ott mind, és ebbe az irányba. Pl. Óra 100, GPS 89/91 között ugrál. Óra 50, GPS 44. Telefon GPS-el néztem, na most hogy abban mennyeire pontos a műszer, kitudja. Lényeg, hogy a traffi ne süljön el. :-) Ha nem ugrál a mutatód, akkor sztem mechanikusan jó a cucc. Amúgy lehet új állapotában pontos(abb) volt, de már a legfiatalabb F is 13 éves. Ennyiért én nem bolygatnám, hagyatkoznék arra, amelyik szerontem pontos értéket mutat.
  • Frei Péter (freipeti@gmail.com)
    2015-06-29 17:54:28
    Üdv Mindenkinek! Szerintetek mitől lehet az, hogy a kocsim sebességmérője 20km/h-t csal, többet mutat mint kellene ennyivel pedig gyári felnik vannak rajta.
    Spirál az vagy jó vagy nem, attól nem csalhat nem? Órát cseréljem ki? Köszönöm a válaszokat!
  • eszter
    2015-06-28 15:04:48
    Köszönöm szépen pasla09 a segitségét.
  • 2015-06-28 10:04:30
    Kihagyott egy-két henger, volt hogy folyamatosan nem ment. Inkább melegen, mert akkor tágult úgy ki a pipán a borítás, húzott össze-vissza. A nívópálcát kihúzva is köpte ki a benzinszagú olajat, leengedéskor is híg és benzinszaga volt. Érdekes mód azután ez megszűnt.
  • 2015-06-28 09:06:30
    palsa09,bedolgozta a benzint az olajba?Azt meg hogy?
  • 2015-06-27 19:57:04
    Eszter! Ha 16 szelepes a kocsid, nézd meg az összes gyertyapipát is..hiába szép és jó a kábel, ha a pipákon fehér pornak tűnő piszkot látsz akkor cserés az is, sőt a gyertyák is. Én egy hónapig küszködtem ezzel, aztán csak ennyi gondja volt. Persze a gyertyákat meg az olajat megöltem vele, szépen dolgozta bele a benzint a friss és drága olajba.
  • varga sándor (vargasandor35@gmail.hu)
    2015-06-27 18:51:09
    Sziasztok.Olyan problémám lenne f astrámal(c14nz),hogy alapjáraton néha rángat a motor.Néztem stroboszkóppal és néha gyújtás kimaradás tapasztalható.Menetközben semmi baja.Gyertyák cserélve és a gyújtókábelek is. Mi lehet a baj?Trafó is cserélve.
  • 2015-06-27 10:37:37
    Kedves Doki!

    Érdemes a karosszéria állapotát alaposan felmérni, mert rozsdásodásra helyenként hajlamos. Ha ez rendben van -vagy meg van csinálva az ugyanaz sőt még jobb!- akkor érdemes HIDEG motorral indítani és megnézni hogy milyen az alapjárat. Ha szépen beáll akkor utána teszt kört menni, figyelni az autó gyorsulását, húzását. 1.6 motor kombinál ajánlott de én nem zárkóznék el a nagyobb akár dízel motortól sem, bár kétségtelen, hogy a benzin motor az egyszerűsége miatt sokkal kifizetődőbb ha problémák vannak vele. HA egy mód van rá vegyél klímásat, nem csak a nyári nagy melegben tesz jó szolgálatot. Az apróságokat mindent nézz át: Minden kapcsolót fogantyút működtess és mindent próbálj ki. Ha valami nem működik nyilván árcsökkentő tényező hiszen valamikor meg kell javítani majd. Ködlámpa: Ez egy fontos kellék. Kevés kilométer: Benzinmotornál ez egyenértékű a motor állapotával. Érdemes megnézni a motor küllemét: Olajfolyásokat keresni. Meg lehet kérdezni a motor előzményét, milyen javítások voltak rajta. Egy ilyen autónál elengedhetetlen, hogy legalább egyszer vezérmű szett csere kellett legyen rajta ha nem volt az nyilván gond és hamarosan várható. Szíjak állapotát megnézni. Jó ha van ABS és légzsák az autóban ez ma már nem is olyan nagy luxus! Az elektromos ablak nem kötelező széria felszerelés, szerintem ha csak ezen múlik a dolog kár vele foglalkozni a letekerős is épp olyan jó tud lenni. Belső tetőkárpit: Mennyire engedte már el a ragasztás: Ez inkább esztétikai dolog. Gyári hangrendszer: Mennyire eredeti mennyire buhera munka. Ülések kiültsége mennyire látszik mennyire vannak szétülve. Mennyire kényelmes. Váltó: Mennyire jár pontosan és könnyen. Kormány egyenes helyzetben mennyire megy sík úton egyenesen az autó? Odalépve 4.000-es fordulatig mennyire füstöl az autó? Odemenve a kipufogóhoz alapjáraton van e bedobogás vagy szép, egyenletes a járása a motornak? (Gyújtáshibára figyelmeztethet esetleg.)

    Írj fel mindent, hogy milyen kórelőzménye volt az autónak. Volt-e hengerfej tömítés cserélve, alapjárati motor, ilyesmi. Ezek nem baj ha voltak, mert ha valami előjött és meg lett javítva akkor az csak jó, ha foglalkoztak az autóval nem hagyták annyiban a dolgot. Ennyi idős autóknak mindnek kell legyen valami baja, és az plusz jó ha nem a te tulajdonlásod alatt lesznek kijavítva. Gumik állapota sem elhanyagolható tényező. Fékbetétek, mennyire régen voltak cserélve? Olajcsere? Gyertya és gyújtókábel szett csere volt-e és ha igen mikor? Világító és visszajelző berendezések mennyire működnek? Ha klímás sarki hideget fúj-e vagy csak épp hogy hideget (esetleg gázhiányos létre utal a hűtőrendszer ami plusz tíz ezres költség akár).

    Ajtók mennyire csukódnak pontosan, van-e központi zár? Olyan apróságok mint pl. a duda, belső világítás működik-e ? Megnézni mennyire rendezett az autó belső tere? Mennyire van szétszaggatva az utastér padlókárpit a szépen mindent takaró szőnyeg alatt? Nehezen nyílnak-e az ajtók vagy könnyen és pontosan? Minden ablak letekerhető-e és vissza fel? Hátsó ablaktörlő és ablakspricc elöl hátul működik-e ? Ilyesmiket lehet nézni egyszerű vevőként.
  • 2015-06-27 09:25:35
    Szép állapotú F astra kombit szeretnék vásárolni.
    Kizárólag 1,6 vagy nagyobb motorral.
    Mikre kell odafigyelnem?
  • Tulaj
    2015-06-26 21:05:00
    Hello Eszter!
    Két dologra gondolnék: 1.) gyujtásprobléma 2.) valami dugulásféle a kipufogórendszerben. Gondolom a kikormolás/kiégetés kérdése ennek kapcsán jött szóba nálad. Próbáld meg elvinni a verdát egy kisebb útra(akár hosszabra is lehet), ahol egyenletes tempóban tudsz megtenni több km-tert. Kicsit meg is hajthatod a gépet, persze csak kiméletesen; ez nem Ferrari...(ha-ha) Ha minden jó megy akkor a probléma meg fog szünni és észreveszed, hogy a motor élénkebb lesz és javul a teljesítménye. Ha ez a túra nem segít rajta, akkor viszont érdemes szerelőhöz fordulnod és átnézetni.
  • eszter
    2015-06-26 20:20:27
    Köszönöm szépen a válaszotokat. Ha nem gond lenne még egy kérdésem néha szokot kisebbeket durogni a kipufogo ez mitől lehet? köszönöm elöre is
  • Jani
    2015-06-26 17:41:05
    Sziasztok! Olyan problémám van, hogy amikor vettem az autót az előző tulaj azt mondta, hogy működőképes a hátsó ablaktörlő, de azért nem megy, mert valamiért lecsapja a biztosítékot és autószerelő széthúzta a csatlakozókat. Tudom, hogy az astrának ez típus hibája. Valaki tud rá megoldást, hogy mi lehet a baj és hogyan lehet javítani? Arra gondoltam, hogy talán be van rohadva és ahogy erőlködik a motor inkább leég a biztosíték. Egyszer találtam egy jó leírást, hogyan lehet szétszedni meg javítani, de sajnos már nem találom. Remélem valaki tud ebben segíteni. Köszönöm szépen :)
  • Tulaj
    2015-06-25 20:51:54
    Hello Eszter!
    A városi üzemmódnál, mikor totyorogsz és minden 50-100 méternél meg kell állni vagy lassítani valami akadály miatt; viszonylag kis fordulatszámon pörög a motor és sokszor ketyeg alapjáraton. Ettől a torz igénybevételtől hajlamos a kipufogórendszer bekormozódni, azaz a füstgázok lerakódásokat képeznek. Ha sikerül egyenletes tempóban, utazó sebeséggel ( 80 km/h és fölötte) haladnod egy huzamosabb ideig (min. fél órát), mondjuk autópályán, akkor a pörgő motorból kitóduló füstgázok kifujják a lerakódásokat a kipufogórendszerből. Na nem mindet, de a jelenség létezik. Biztos láttál már autópályán fekete füstöt okádó autókat...Az általad kérdezett kihuzatásnak tehát így van értelme. Annak viszont nem sok, ha kb. 500 méteren keresztül padlógázzal kínzod a verdát. Vannak üzemanyagadalékok, amik a benzinhez/gázolajhoz adagolva javítják az égési folyamatokat, így csökkentik a károsanyag kibocsájtás mértékét, kimélik a kipufogórendszert. Pl. a SPURI nevü adalékkal jó eredményeket érnek el autósok.
  • 2015-06-25 20:51:25
    Szia Eszter!Aki csak városban használja az autót,hajlamos arra hogy el lustuljon ,nem gyorsul,nem húz...Bár nem vagyok müszaki zseni de valószinünek tartom hogy városi mondjunk úgy üzemben le rakodhatnak szennyezödések,hogy micsoda azt nem tudom de biztos lesz aki ezt jobban tudja mint én.Néha ha van rá lehetöséged,és mondjunk autó pálya akkor arra menj fel és a meg engedett max sebbeség tartományban autóz,10-15 km.Miért fontos ez?Magához tér az autód,az alapárat is egyenletesebb -szebb lesz nálam leg alábbis,ki lesz kormolva a motor,ki puffogó renszer....röviden ennyi
  • eszter
    2015-06-25 18:53:42
    sziasztok. abban szeretnék segítséget kérni hogy hogyan kell kihuzatni vagy kiégetni néha a kocsit és miért fontos az?
  • 2015-06-25 16:55:40
    paslao9!Köszönöm a valaszod,és hogy fel hívtad a figyelmem a gumi csikra is!
  • Jani
    2015-06-25 15:20:03
    Bocsánat a linket rosszul adtam meg.
    http://www.metroman.hu/kepek/1791_bowden.jpg
  • Jani
    2015-06-25 15:04:27
    Sziasztok! Olyan ügyben kérném a segítségeteket, hogy nekem a vezető oldalon elszakadt az elektromos ablakemelő (utólagos) bowdenje. Tudtommal ezt ilyen formában lehet beszerezni. http://alom.puha.hu/Alomfejto
    Szerintetek ez bármelyik ablakemelőhöz jó? Univerzális vagy, hogyan tudnám pótolni ezt az alkatrészt? Sajnos a pontos típust nem ismerem, már így vettem az autót. A válaszokat előre is köszönöm.
  • 2015-06-24 20:55:24
    Sziasztok.Olyan problémám lenne f astrámal(c14nz),hogy alapjáraton néha rángat a motor.Néztem stroboszkóppal és néha gyújtás kimaradás tapasztalható.Menetközben semmi baja.Gyertyák cserélve és a gyújtókábelek is. Mi lehet a baj?
  • 2015-06-23 06:59:50
    gyuri74!
    Nem kell semmi, majd a régit bowdennel körbehúzzák, úgy veszik ki. Az újat ragasztják, majd mehet vissza a régi gumi. Már ha épp nem szakadt, vagy egyéb bajod nincs vele. Ami viszont alul van ablaktörlőknél, az a vékony, az csúnyán el tud öregedni, és ott folyhat be víz. Ha szerelőhőz viszed, nem árt ha otthon leveszed az A oszlop takaróit, az enyémet összegányolták a dróttal. :)
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-06-22 19:27:19
    Most direkt lementem beültem , hideg motorral kigurultam vízszintes útra (1000-es fordulaton) és ragyogóan megy az autó. Nem vártam meg míg lemegy 600-ra ,mert akkor tuti megint rángatna.
    A héten megyek autóvillamossági emberkéhez.
  • 2015-06-22 18:37:13
    Sziasztok!Abban kérem a segitségeteket,hogy elsö szélvédö cserekor maradhat az eredeti kéder gumi,esetleg kell-e valamit még plusszban venni,kaptam egy kavicsot az ablak törlö vonalában
    ,teljes széleségében meg repedt.Köszönöm a válaszokat!
  • 2015-06-22 18:33:46
    Azt kifelejtettem, hogy meleg motornál általában egy bizonyos fordulatszámig csörög, utána abbahagyja, valamint alapjáraton is csinálja.
  • 2015-06-22 18:32:03
    Sziasztok. Érdekes és szomorú hangokkal indultam el ma az Astrámmal. C14NZ motorkód. Indítás után csörgött, mintha a hidrotőke szólna. Ez előfordult már párszor, de aztán elhallgatott. de ma már üzemmeleg motornál is mondta a magáét. Kérdésem: Mi lehet ez? Ahogy tudom, a hidrotőke általában csak hideg motornál csattog. Vagy rosszul tudom? Olajcsere óta 8000km-ert futott a gép. Az olaj Castrol Magnatec 10W40. Köszönöm előre is a segítséget. Üdv. Mogesz
  • 2015-06-22 17:12:19
    Nem, nem autódiagnosztika kell, mert ez a hiba egészen biztosan nincs benne a hibatárolóban, ez más jellegű. Olyan magánszektorban dolgozó mester ember, autóvillamossági mester szerelő kell, aki érti, átlátja a folyamatokat és tud mérni de nem autódiagnosztikai laptop csodamester. Rendes autóvillamossági szerelőt keress, aki így hirdeti magát maszekként. A hibatárolóba sokszor semmi vagy fals infó kerül be, ez még nem az az autó ahol ez érdemlegesen és jól használható. Ide szerelő és tapasztalat kell. Ennyi. :) Ettől még persze lehet lendkerék hiba is, hiszen azt is ki lehet könyököltetni de azért az ritkább mint ennyi idős korban valamilyen elektromos vagy szenzorális probléma.

    Nem, az EGR az egy kipufogógáz visszavezető szelep, vagy vákuum vagy elektronika működteti, és többnyire a motorblokk és a kipufogó leömlő induló könykök környékén kell keresni. Van UFO formájú és van valamivel dizájnosabb ha már elektronikus. Az ingadozást okozhatja még fals levegő beszívása is! Alapjárati motor nem csak a motorból áll, hanem kábelből és vezérlőből is, ami egyben a motorvezérlő számítógép maga, azaz az ECU.
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-06-21 19:02:01
    Végre valaki aki normálisan ,jól kifejtve válaszol :)
    Gyertyát nem rég cseréltem gyári gm.es-ek, kábelt is vele együtt ,szóval idáig új a dolog , Trafó hiba is lehet nem ? Az még a régi. Viszont a rángatást csak üzem melegen csinálja amikor már vissza esik a fordulat 6-700-ra. hidegen nem,mert akkor 1000-en van a fordulat az automata szívató miatt.
    Az EGR szelep az a pillangószelep ? Mert azt megnéztem és tiszta nincs elkoszolódva.
    Az alapjárati motor azt nem csak akkor kell cserélni ha ingadozik az alapjárat ?
    Az autóvillamosságinál hibakiolvasóval is megnézik vagy ahhoz vigyem el autodiagnosztikára ?
    Bocsi ,h bombázlak itt a kérdésekkel ,csak végre válaszolnak. :)
  • 2015-06-21 18:26:32
    De, lehet köze hozzá, de a motorvezérlő feladata az, hogy ha a motorhőmérséklet alacsony eleve sokkal dúsabb benzin-levegő keveréket képezzen és magasabb fordulaton tartsa a minimális fordulatszámot míg a motor be nem melegszik. Régebben ezt szívatónak hívták ma már azért ettől sokkal sokkal összetettebb a rendszer. Sajnos pont ilyen hibát okoz az is, ha rossz vagy átereszt az EGR szelep, ami egy kipufogógáz visszavezető szelep, hidegen különösen okozhatja ezt a jelenséget ha az EGR rossz vagy csak elkoszolódott. Az EGR szerepe, hogy a kipufogógáz egy részét visszavezesse újra a beszívott levegő útjába, hogy még egyszer átfusson a kipufogógáz a motoron és a benne lévő szennyező anyagok így biztosan elégjenek ez amolyan környezetvédő megoldás. De ha a szelep nyitva marad, akkor a motor fuldokolni kezd a friss levegőhöz töményen kevert kipufogógáz miatt, rángat, köhög míg be nem melegszik mert forró motorban már azért másabb ez a folyamat is. Természetesen ennek kihatása lehet a fordulatszámra is. Ugyanúgy kihatása lehet a fordulatszámra és az autó kapdoshat ha a gyújtás nem megfelelő. A gyújtógyertyákat általában időnként gyárira (BOSCH WRDC sorozat) cserélni kell, 4 db kell belőle és 850 Ft körül van darabja. Ugyanúgy cserélni kell időnként a gyújtókábeleket is, mert a ki kihagyó vagy kábel illetve kontaktus hibás gyújtás előbb motor kihagyást, teljesítménycsökkenést okoz később indítási nehézségeket. Sajnos, ezek a kötelező karbantartások.

    Tehát a rángatás oka mindig a tökéletlen, vagy folyamatában nem állandó gyújtás illetve üzemanyag-levegő keverék robbanása. Lehet elektromos tehát gyújtás hiba, okozhatja az EGR szelep koszolódása vagy végső esetben hibája illetve a klasszikus, ami majdnem minden OPEL ASTRA F-et érint, az ALAPJÁRATI MOTOR meghibásodása. Ugyanis, típushiba az alapjárati motor meghibásodása ennél az autónál. Ha extrém alacsony a fordulatszám, a motor természetesen üzemképtelen, tehát a rángatás oka lehet az is! Első körben vidd el autóvillamossági maszek szerelőhöz, és ha ő mindent rendben talál csak és csakis akkor vidd hagyományos szerelőhöz. Egy villamossági szerelő az összes ilyen gyanús részt meg tud vizsgálni és SZERINTEM nagy valószínűség szerint nem a motor belsejében hanem a szenzorális és beavatkozó szerkezeteknél kell keresni a hibát. Talán, nem is kerül majd olyan sokba mint ha a lendkerék miatt a fél motor szétszerelésre kerülne lehet, mindhiába. Kérlek, jelezz vissza ha kész az autód, hogy mi volt végül a baja? OK ?
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-06-21 17:56:31
    És még egy utolsó kérdés mára, az alacsony fordulatszámnak nem lehet köze az autó elindulásánál történő rángatásban ?
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-06-21 17:29:54
    De leginkább az utolsó bekezdést nem értettem .
    És még egy kérdés ,szerinted ha a lendkerék lenne a hibás ,akkor nem rángatna az autó minden fokozatban ?
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-06-21 17:26:27
    Köszönöm a Segítséget Zoli ,De! :)

    Az a helyzet ,h én egy mezei 27 éves szakács vagyok , amit írtál annak egy részét nem nagyon értem :) Mond ,h hova vigyem Budapesten belül ? Vagy ha te is megtudod nézni akkor szívesen fizetek :)
  • 2015-06-21 10:35:08
    Kedves Máté!

    Azért.... ez ettől sokkal egyszerűbb de sokkal bonyolultabb dolog is lehet. Ez a szerintem javítás már megbukott párszor inkább vidd el olyan szerelőhöz még ha több pénzedbe kerül is, aki tényekkel alátámaszt egy megvizsgált hibát anélkül, hogy belekezdene a csere-bere mutatványba. Vajon, ha ezek az autószerelők repülőgép szerelők lennének, akkor milyen furcsa lenne? A pilóta panaszkodna, hogy kigyulladt egy piros lámpa és a szerelő azt mondaná: Hajtómű csere. Ha az nem segít újabb milliókért kicserélnék az utaskabint is, ha az se segít akkor meg a szárnyakat is? Szerintem az nem szerelő aki tippek alapján cserél alkatrészt. Persze van, hogy kis értékű dolgoknál bepróbálkozik az ember rutin alapján de azért egy motor megbontás nem pont azt jelenti szerintem. És kérdés, hogy ha kicseréli a lendkereket és ugyanúgy meglesz a probléma na akkor kifizeti-e neked a lendkereket és a munkadíjat amit elkér a lendkerék cseréért? Hiszen, az a probléma amiért odaviszed, nem oldódik meg? Mert akkor kicseréltetheti veled a hátsó ablaktörlőt, a gumikat, a kipufogót, az üvegeket (hátha nem lehet jól kilátni.... )

    Félretéve a kissé ironikus írásomat, anélkül, hogy meg akarnálak bántani, ez a motor kifejezetten az a motor típus ahol gyárilag lőhető be alkatrészek megfelelő működésével az alapjárat. Tehát nincs mód utólagos állításra. Gyári érték alapján a Te motorod 770 és 930-as alapjárati fordulat között normális üzeműnek tekinthető.

    Mindenképpen le kell mérni a fordulatszámot fordulatszám mérővel, ami egy elektronikus készülék, többnyire a diagnózis dugaszból kivett információk tartalmazzák a fordulatszám jelet ha nincs benne mutatós műszer.

    Nem mellesleg lehet Lambda szonda hibától kezdve szívórendszer hibán át bármi.

    Amit még javasolnék! A diagnózisdugasz megfelelő kapcsait zárd rövidre, ezzel belépve szerviz üzemmódba. Ezt pont úgy kell csinálni mint ahogy le van írva a hibakódok kivillogtatásakor. Annyi különbséggel, hogy most nem csak gyújtásra kell kapcsolni az autót hanem be is indítod. Ilyenkor ugyanis, egy gyári tárolt értékről indul az autó anélkül, hogy bármely szenzor jelét figyelembe venné. Ha így tökéletesen működtethető a motor üzeme, akkor ezzel már szűkíthető a kör hiszen a szenzorálisan mérhető rendszerben keresendő a probléma, azaz egyenként lekapcsolt szenzorral a hiba behatárolható.
  • Mosshammer Máté (matuska87@gmail.com)
    2015-06-20 20:40:28
    Sziasztok!

    Lenne egy olyan problémám ,h az én kis astrám (97-es , 1.6-os 8szelepes, x16sz-es motor ) azt produkálja üzem melegen hozzáteszem nálam 600 az alapjárat, nem tudom miért ,meg ,h hogyan lehet növelni, na de a lényeg ,h egyesbe indulásnál rángat az autó ,de csak egyesben. Nyomnom kell neki egy kis gázt ,h a fordulat felmenjen 1000-1200-ig és akkor tudom csak a kuplungot ráengedni, akkor nem rángat.
    Szerelő azt mondta lendkerék ,de lendkereket sehol nem találok f astrához csak max bontottat. Szerintetek mi lehet a hiba ????
    Köszönöm a válaszokat előre is.
  • Feri
    2015-06-19 08:16:37
    Tisztelt Zolika!
    Mindenképpen cserélni fogom a csővet, de szerintem kipufogógáz van a hűtővízben! Remélem nem! Alapjárat ingadozik az alapjárati motort kitisztítottam de megmaradt a gond! Kipufogó kicsit durrog! Olaj fogyasztás nincs! Annyi van még hogy a vízhőfok mutató hosszabb idő után hagyja el a kék részt több idő kell neki! Köszönöm segítséged!
  • 2015-06-19 07:32:13
    Kedves Feri!

    Ha a vízcső illesztésnél folyik ahogy írod, akkor talán a bilincsen kellene húzni vagy a gumi cső adja meg magát esetleg. A rendszerben természetesen nagyon nagy nyomás van ez így normális, ahhoz, hogy a víz 100 és 110 °C körül se forrjon fel ennek így kell lennie. A nagy nyomás eléréséhez pedig tökéletesnek és nyomás állónak kell lennie minden csatlakozási pontnak.

    Tehát, ha a vízcső illesztésénél folyik a víz ami megy a hűtőbe, ahogyan írod, akkor ott a probléma, és nem pedig a hengerfejben. Húzni a bilincsen -ha olyan a bilincs-. Ha nem a cső és a csőcsatlakozásnál folyik hanem mégis magából a hűtő lamellái közül akkor pedig kilyukadt a hűtő esetleg.

    Azt javaslom, egy maszek autószerelővel vagy autószerelésben gyakorlottabb emberkével nézesd meg mielőtt bármit teszel.

    Illetve, bízzunk benne más is ad tippet, ötletet.
  • Feri
    2015-06-19 05:18:36
    Sziasztok! A problémám az hogy hatalmas nyomás van az Astra hűtőrendszerében! Fogy a hűtővíz méghozzá az egyik vízcső illesztésénél (ami megy a hűtőbe)! Ha letekerem reggel a kiegyenlítőtartály kupakját hatalmas buborékok! Hengerfej gond?
  • 2015-06-18 19:51:51
    Köszönöm szépen Zolika és pasla09 válaszát !
  • 2015-06-18 18:42:20
    Szia! Lehet csak a sziréna, vagy a vezetékelése, vagy a testelése rossz. Nekem is szokott okyat csinálni, hogy villogás van, hang nincs. Megkocogtatom, aztán jó, kábeleim rendben, én egyéb hibát már nem keresek rajta. Tűzfalra szerelt külön vinnyogóm van, nem a dudát használja.
  • 2015-06-17 22:05:56
    Kedves János!

    A riaszók mindig összetett rendszereknek számítanak saját öndiagnosztikával. Még a legalapabb riasztókészülékek is összetett mikroporocesszor vezérelt logikai áramkörök függetlenül attól mennyire régiek vagy tűnnek egyszerűnek. Két dolog lehetséges: Vagy hibásan van bekötve, vagy elromlott. Harmadik lehetőség, esetleg, hogy nem tud ilyen funkciót. Kétféle riasztó típus volt és van forgalomban, az egyik a központi kürtöt (dudát) működteti a másik típusnak saját berregője vijjogója kerepelője akármije van. A típus alapján keresgélhetsz hozzá bekötési rajzot vagy elviheted ellenőriztetni autóvillamossági szerelővel. De nem csak a riasztó lehet rossz vagy rosszul bekötött, ugyanis a riasztónak tudnia kell róla, hogy az autó bezárt állapotban van. Igazából ha a riasztó a központi zárak reteszelésekor élesít, akkor te nem is nagyon tudod kinyitni az ajtót csak ha a központi zárat kinyitottad ergo inaktiváltad magát a riasztót. Eléggé összetett dolog ahhoz, hogy látatlanba minden lehetőséget fel tudjunk tárni, ezért ez tényleg az a téma amit egy autóvillamossági szerelő körülbelül öt perc alatt meg tud vizsgálni de így látatlanba több ezer soros kifejtést is lehetne találgatás alapján tenni. Persze bárkinek lehet véleménye, ötlete, én csak egy közönséges fórumozó vagyok itt, egy véleménnyel, a sok ugyanolyan vélemény közül, tehát ha bárki érdemben látott már ilyen konkrét típust és ötlete van írja meg!
  • 2015-06-15 17:59:39
    sziasztok! nem tudom a kérdésem menyire tartozik ide de azért felteszem talán valaki tud benne segiteni. az opel kocsimban laserline 974 -es riasztó van de sajnos csak az irányjelző villog ha megnyomom a távirányito gombját semilyen hangot nem ad ki még akkor sem ha kinyitom az ajtokat. ha valaki jártas ezekben a dolgokban adjon már valami tanácsot hogy mi lehet a gond . köszönöm elöre is
  • Tulaj
    2015-06-14 15:47:51
    Üdv Mogesz!
    Szerintem már meg is válaszoltad a feltett kérdésed. A hibát az anyós ülés felöli oldalon keresd elöször, mert ott nem megy a központi zár. valószinű, hogy vezetékszakadás vagy zárlat lesz...A biztosítáktáblát nézd meg legelöször és így haladj hátrafelé a hibás oldalon!
  • 2015-06-14 10:54:36
    Sziasztok. Érdeklődnék, hogy van egy 3 ajtós, 92-es F Astrám. Tegnap szétszedtem a hátsó ajtót, mert nem megy a hátsó ablaktörlő motorom, mondom megnézem mi lehet a baja. Vezetékek, csatlakozók rendben voltak, de nem moccant. Motor ki, egy akksival megnéztem, működik. Kérdésem: miért nem kaphat áramot? Hol lenne célszerű keresni egy vezetékszakadást? Esetleg az átvezetőnél, ahol a kasztniból átvezették a hátsó ajtóba? Vagy merrefelé? Valamint észrevettem, hogy elvileg központizáras lenne a kicsike, a hátsó ajtónál ott van az egység. viszont ez sem működik. :( Az anyós oldali ajtónál is hasonló a helyzet, tetézve hogy ott még a kulcs sem nyitja. Most tervezem leszedni a kárpitot, ami ahogy néztem volt már bolygatva. Valamint a központizár vezérlő hol van elrejtve a kocsiban? Előre is köszi a válaszokat. Üdv. Mogesz
  • 2015-06-12 19:57:48
    Kedves Tulaj és gyuri74 köszönöm szépen mindkettőtök válaszát sikerült ma megoldanom a problémát!
  • Tulaj
    2015-06-12 14:58:03
    Üdv János!
    gyuri74 nagyon jó linket küldött, itt részletes leírást találsz fotókkal megspékelve. A lényeg, hogy barkácsolnod kell egy célszerszámot: kampós drót, amivel az ablakemelő kart tartó omegarugót kihúzhatod. Amikor ezt kivetted már le is húzható a kar. Amire vigyázz: a rugó hajlamos a kihúzáskor elrepülni és ilyenkor megtalálni nem könnyű. Szóval csak finoman! Az említett célszerszámot pedig jól tedd el, mert kellhet az még, amíg nálad szolgál a verda.
  • 2015-06-11 20:47:35
    János ez talán segit...http://www.opelforum.hu/topic/1785-ajtokarpitok-leszedese/
  • Krisztián
    2015-06-11 17:10:54
    Sziasztok! x16szr motornál mekkorának kell lennie az alapjáratnak meleg motornál? 600-700 körül ingadozik ez biztos kevés neki mert fulladozik. Lehetséges hogy valahol falsot szív azért csinálja? Az alapjárati motort már kicseréltem így kisebb lett az ingadozás előtte 1500 ig is felment
  • 2015-06-11 17:04:00
    Kedves Tulaj! köszönöm szépen a válaszát megprobáltam leszedni az ajtó kárpitot de sajnos ablak tekerő karnál elakadtam. letudná írni hogy azt hogyan kell leszerelni mert nekem sehogy sem ment?
  • Tulaj
    2015-06-10 20:39:22
    Hello János!<br>Szedd le az ajtókárpitot és nézd meg a mechanikát. Ha nincs semmi akadály: pl. belógó alkatrész, akkor zsirozd meg a mozgó alkatrészeket és a fujd be egy kis szilikonnal a két oldalsó vezetősint, amiben az üveg fut. Ha ez sem segít, akkor más nagyobb gond lesz (pl. kifáradt, lötyögős elemek, amik felújításra szorulnának. Ez viszont akkora meló lehet, hogy többe kerül a leves, mint a hús, ha javíttatni akarod. Ilyenkor esetleg bontóból alkatrészek vásárlása (ha tudod mi a gond!) vagy komplett ajtó.
  • 2015-06-10 18:24:46
    sziasztok. az f astrámban az első kétt ablakot nagyon nehéz lehuzni tudnátok segiteni abban hogy mit lehet vele csinálni hogy jó legyen? köszönöm elöre is
  • 2015-06-08 07:22:32
    Gyuri74! Köszönöm szépen ez jó lesz :-)
  • 2015-06-07 22:13:08
    Zolika!Minden féle kép autó.vill.szerelöre bizom,nem nagyon szeretek el térni a gyári dolgoktól az autóm is 99%-ban az,nyilván nem véletlenül így tervezték ahogy,de evvel te tisztában vagy:-)de ez a duda olyan már szegény...jelentkezem mire jutotam.Köszönöm a segitséged!
  • 2015-06-07 22:05:28
    http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/page-1100Jani! Talán ez?
  • 2015-06-07 21:53:19
    Gyuri! Nyugodtan bele lehet tenni a dudát, ha kiolvad a gyári biztosíték akkor nem jó bele de ha nem olvad ki a biztosíték (a gyári méretű ami az eredeti Opel kürt biztosítéka!) akkor a vezeték is elbírja. Egyébként is, ez pont az az áramkör, ami csak ritkán és nagyon rövid terhelésre van igénybe véve, bár nem emlékszem de az is lehet, hogy valamivel együttesen van az áramkör, ablaktörlővel vagy valamivel ... Nagy pazarlás lenne külön áramkör csak a kürtnek. :) Sokkal sokkal nagyobb dolgok és átalakítások is mennek ilyen autókba és végül is minden megcsinálható csak a terhelésekre kell körültekintően figyelni vagy ha az eredeti vezeték keresztmetszet számításokkal igazoltan kevés az új eszköz vagy cél érdekében nem szabad restnek lenni újat és nagyobb terhelhetőségűt húzni. Ha körültekintően van megtervezve egy autó villamossági rendszere végül is bármilyen célra átalakítható ésszerű határok mellett megfelelő, és főleg szabványos (és szabályos!) átalakításokkal, kötésekkel, a vezetékek helyének körültekintő megválasztásával, csatlakozók szabványainak betartásával. Tűz mindig, és tényleg mindig a kis keresztmetszetből, csatlakozási hibákból, nem megfelelő teljesítmény ráterhelése a kis teljesítményű vezetékszakaszra, biztosítékok szándékos megszüntetése vagy túlméretűre cserélése okoz. Persze van számtalan egyéb ok is, de a kókány munka mindig melegágya a veszélyforrásnak. Ha az ember úgy csinálja, hogy betartja az egyébként egyszerű és ésszerű játékszabályokat, abból nincs baj sosem.
  • 2015-06-07 21:49:05
    gyuri74!
    Köszönöm szépen! Ezen leírás alapján cseréltem ki az izzókat ám ez nem tartalmazza a szivargyújtós részt :(
  • 2015-06-07 21:18:17
    http://www.opelforum.hu/topic/1791-koezepkonzol-vilagitas/ Jani !Ezt találtam
  • 2015-06-07 21:11:18
    Zolika!Meg fogadom a tanácsod,persze nem eröltetem a dolgod ha nem kivitelezhetö nem szeretném fel gyújtani az autót.Át bogarászunk holnap a kormányt ,valószinü marad a gyári.Köszönöm a válaszod
  • 2015-06-07 20:36:42
    Sziasztok! Keresgéltem a neten, de sehol nem találtam meg, hogy kell kicserélni a szivargyújtó világításnak az izzóját. A középkonzol izzóit már sikerül leírás alapján kicserélni, de a szivargyújtóval megakadtam. Valaki tudna ebben segíteni? Köszi :)
  • 2015-06-06 20:47:50
    Gyuri! Mondhatnám, hogy A vagy B. De tényleg. Nem tudom, hogy van a Focusban a duda, hogy a kormány nyomógomb csak egy relét vagy impulzus IC-t táplál-e és a duda nagyobb teljesítményű és állandó fix tápkábele van, mert akkor nem jó. De ha az áramköre olyan mint az Astráé, tehát a kormány nyomógomb közvetlenül a kürt tápfeszültségét is viszi akkor betehető. Igazából a teljesítmény a kérdés. Ez nem lesz ráírva úgysem. Végül is, ha jól sejtem, van biztosítéka külön az Astrában. Ha az eredeti méretű biztosítékot nem terheli túl azaz nem olvad ki, akkor gond nélkül maradhat benne. ha így kipróbálod és nem olvad ki a biztosíték nemigen lesz gond. ha kiolvad a biztosítéka a dudának, akkor más megoldást kell találni de semmiképp SEM a gyári biztosíték méret növelését !! Akkor egy közönséges kis 12V-is autós reléből kialakítható könnyűszerrel egy nagyobb teljesítményű kapcsoló áramkör, ahol az eredeti kürt áramkör csak a relé működtetésére szolgál és a teljesítmény kapcsolását a relé végzi.
  • 2015-06-04 21:18:31
    Köszönöm Zolika a részletes segítséged,szerencsére sima a kormány.Mindent át fogok nézni a Chip kontakt spray-t is be szerzem jó az ha van..:)amúgy valaki egyszer emlitete talán itt hogy elég egyszerü szerkentyü.Ami a duda cserét illeti ,hát nem tudom le írhatom ide az autó típus ...?Végül is gyári személy autó kürtje-dudája lenne na jó ...ford focus 1.Még egyszer köszönöm a segítséged!
  • 2015-06-03 20:07:31
    Gyuri!

    Azt hiszem, a Chip kontakt spray (nem vagyok reklámarca, de tényleg .. ) ismét a segítségedre lesz. Ha légzsákos az autód kormánya akkor nagyon óvatosan, ha nem akkor pedig bátrabban is lepattinthatod a duda kapcsolót. Kontakt spray esetleg forrasztások elengedése, vezetékek újraforrasztása általában segíteni szokott az ilyen jellegű hibán, nagyon egyszerű szerkezet, érdemlegesen elromlani nem tud, így nagyon könnyen javítható, bagatell dolog szokott lenni. Forrasztás és/vagy kontakt spray. A kétszólamú duda? Hát.. Ha megfelel címke szerint is a közúti gépjárművek jelzőberendezésére vonatkozó törvényi előírásoknak akkor elvileg kicserélhető, az áramkört többnyire nem terheli túl ha szabványos kürt, illetve ha kompresszoros akkor úgyis külön tápvezetéket kell kiépíteni neki és az eredeti áramkör csak bekapcsoló jelző vezeték funkciót kap olyankor. Utána kell nézni, hiszen műszakin bizony, a duda megnyomása is kötelező és a forgalomba helyezés feltétele, hogy a közúti forgalomban lévő jármű semmi mással össze nem téveszthető egyértelmű hangjelzés leadására alkalmas legyen. Hogy mennyire laza a törvényi szabályozás jelenleg ezt nem tudom, ennek nézz utána hogy mit szabad és mi az amit esetleg nem szabad. Hogy is szokták mondani? Attól, hogy van és attól, hogy kapható, még nem biztos, hogy szabad. :)
  • 2015-06-03 20:02:07
    Valahol szakadás vagy kontaktus hiba az áramkörben? Mérni kellene a biztos diagnózishoz, egyértelműen csak autóvillamossági szerelő tudna A-t vagy B-t mondani. Sajnos lehet a vezérlő hibája vagy meghibásodása is.
  • Gábor
    2015-06-03 08:03:14
    C16NZ 42 hibakód
    Sziasztok, segitséget kérnék F astrán kigyulladt az engine lámpa,
    kivillogtattam, 42 - a hibakód, ami a táblázat szerint sebesség érzékelő,
    feszültség magas ???? mit takar ez?

    Köszi
  • 2015-06-03 06:03:31
    Sziasztok!Elöször is remélem müködni fog az újabb verzió,kár lenne ha nem..,no de volna két dolog amiben a segitségeteket kérném.A dudám hol szól,hol nem.Nem mindig mindegy hol nyomom mikor kell használni,van mikor épp hogy hozzá érek és szól,és forditva.A másik le szeretném cserélni dupla(két szólamú kürtre)másik autó típust raknék bele,ami szintén eleektromosElég csak a csatlakozokat átszabni? Persze autó.villamoságihoz vinném.Köszönöm a válaszokat!

 

 

Honlap készítés ingyen

Asztali nézet