Új hozzászólás

Név:
E-mail cím:  
Üzenet:  
Antispam:
Nem látom.
 
 

Hozzászólások (76db)

ÜZENŐFAL

  • varga sandor (vargasandor35@gmail.hu)

    Dátum: 2015-05-23 11:09:04

    Koszi a tanacsot Boby,jeladot mar csereltem a saruval egyutt. Most megprobalom a vezeteket cserelni. Azert nem hagy nyugodni a dolog mert az ismeretsegi korben is van ket ugyan ilyen auto ugyan ezzel a hibaval.

  • Boby (bobycat@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-23 07:56:58

    Akkor másik szerelő, akinek be nem áll a szája a témával kapcsolatban annyira tájékozott. Ez egy ellenállás. Pontosan meg van határozva mekkora hőfokon mekkora ellenállást képvisel, ehhez képest jut valamekkora feszültség a mutatós műszernek. Ha a kábel vagy a kábel kötései oxidálódtak az plusz ellenállás tehát kevesebb feszültség jut az órára legvégül a körben, tehát kevesebbet fog kilendülni a mutató.- Egy jó autóvillamossági szerelő mér, nem keveset, és aztán megmondja melyik sarut, melyik vezetéket kell újra cserélni. De vehetsz bele új órát valóban és ha nem válik be akkor pedig új autót is vehetsz talán az lesz a következő légből kapott tanács...

  • varga sándor (vargasandor35@gmail.hu)

    Dátum: 2015-05-22 14:37:49

    Voltam már. Ö mondta,hogy vegyek bele másik órát ami 100 fokig van számozva mert azon lentebb van a 90. A vizhömérséklet jeladóra nem tudott mondani semmit.

  • Boby (bobycat@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-22 12:49:29

    Vidd el egy autóvillamossági szerelőhöz és ő megmondja meg beállítja Neked.

  • varga sándor (v.sanyika30@citromail.hu)

    Dátum: 2015-05-21 09:42:37

    Igen Zolika a vizhöfokkal semmi gondom,minden úgy müködik ahogy kell. Csak az óra mér rosszul. Mondták hogy az óra nem bele való,vagy a jeladó. Jeladót nem tudják meg mondani az üzletben melyik a hozzá való.

  • jani (gazdag033092@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-21 08:48:40

    Elnézést kérek, ha hibás adatot mondtam,nem vagyok szerelő vagy ilyesmi :) Nekem ez onnan jött, hogy a KRESZ könyvek ennyit írnak üzemi hőfoknak :)

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-05-21 07:45:42

    Csak egy megjegyzést fűznék a motorhőfokhoz. Igazából a motor hőfoka 90 és 110 °C között teljesen jó és elfogadható. Mennél melegebb egy motor annál optimálisabb a benzin égéséhez, pontosabban tökéletesebb elégéséhez szükséges optimális környezeti feltétel. Mennél jobb egy motor anyaga, összetétele, annál nagyobb motorhőfok van alkalmazva. Gyárilag. Az, hogy plusz mínusz öt fok az nem tesz semmit. Az azonban ha a termosztát mindig nyitva lenne az baj lenne, hiszen nem érhetné el az üzemi hőfokot vagyis nem volna olyan tökéletes a keverék égése így valamivel többletfogyasztás lenne az eredmény ugyanazon teljesítmény leadásához. Ne higgye el senki, hogy egy olyan műszert amit soha a büdös életben nem kalibrált a gyártón kívül senki hitelesre, pontos hőfok megjelenítés lesz pláne ennyi év után. Az egyetlen tájékoztató dolog az lehet ha valaki megfogja a termosztát fő nyomócsövét és ellenőrzi, hogy a hűtő akkor kezd-e melegedni amikor már tűzforró víz megy bele. Ha igen nincs probléma! És ne felejtsük el azt sem, hogy ez egy nagynyomású zárt rendszer, márpedig a nagy nyomás miatt 100 °C-on egyáltalán nem forr fel a víz a rendszerben ez még egy teljesen optimális hőfok. (Ezért tilos letekerni a forró motor hűtősapkáját hiszen akkor lecsökken a benne lévő nyomás és az addig 100 °C feletti víz hirtelen lecsökken légköri nyomásra és ezen a nyomáson hirtelen elkezd forrni az egész és szétcsapódik a körülötte állókra!). A ventilátor természetes, hogy 100°C körül kapcsol be, hiszen a hőgomba a vízhűtő aljában található, ez így van jól. Egyébként optimális esetben a ventilátor NEM kapcsol be, hiszen a hűtő lamellái között maga a menetszél végzi el a hűtést a ventilátor csak akkor kell ha lassú araszolgatás van vagy álló kocsiszekrény hiszen akkor nincs menetszél ami hűtené a motort. Ez egy jól felépített optimális rendszer, ha a csatlakozások jók és tiszták, akkor a ventilátor be fog kapcsolni. Időnként előfordulhatnak kisebb gondok nyilván, de megfelelő karbantartással mindez megelőzhető.

  • varga sandor (v.sanyika30@citromail.hu)

    Dátum: 2015-05-20 19:06:05

    Kedves Jani. Az a gond ezzel,hogy a termosztat 92 fokos a hogomba 100/95-os. Mikor bekapcsol a ventilator 98 fokos a viz,de csak 90-et mutat.

  • jani (gazdag033092@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-20 18:45:06

    Kedves Varga Sándor! A 80 fok az teljesen jó ugyanis az üzemi hőfok az 80-95°c

  • somogyi péter (peter.somogyi64@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-20 16:37:53

    Köszönöm a választ Zolika

  • varga sándor (v.sanyika30@citromail.hu)

    Dátum: 2015-05-20 11:18:36

    jónapot. Az lenne a kérdésem,hogy f astrámba 110 fokos kalibrálású km óra van. Milyen vízhöfok érzékelö kellene hozzá mert most pontatlanul mér. 80 fokot mutat pedig meg van az üzemi höfok.

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-05-20 07:37:09

    Kedves Tumpa!

    Sajnos, ha a vezérlőkészülék (ECU) meghibásodik akkor ma nem szabad a javíttatással érdemben foglalkozni. Egy összetett, mai szemmel elavult nyomtatott áramköri elemektől túlzsúfolt, az elektrosztatikus feltöltődésére még rendkívül érzékeny mikroáramköri elemeket tartalmaz. Ennek a javítása bár lehetséges, de semmiképpen sem kifizetődő. Bontóból próbálj meg beszerezni másik, de potosan ugyanilyen szériaszámú és típusú vezérlőkészüléket, ma már bontottan elérhető áron hozzá lehet jutni. Sajnos a leírt hibajelenség az ECU haldoklását jelenti,- illetve egyértelműen ECU probléma a leírtak alapján. Ha a gyújtásrendszer többi eleme át lett vizsgálva, tesztelve és jól működik akkor ilyenkor a vezérlőkészülék végfokozata szokott elromlani. Ha van a családban villamosmérnök, ő meg tudja javítani de ha nincs akkor drágább a javíttatás mint egy használt bontott példány. Természetesen ha riasztó van az autóban akkor az első probléma forrása az is lehet. Ha nincs, akkor meg kell mérni még, hogy az ECU-ra megérkezik-e a táp és a kapcsoló feszültség. Egyébként az ECU felépítése olyan, hogy ha minden áramköri elem rendelkezésre áll, a körfolyamat vagyis a gyújtási szoftver csak és kizárólag akkor indulhat el, akkor futhat le. Érdemes bedugni a diagnózis dugaszt mint ha kivillogtatnád a hibakódot. Ha bedugott diagnózis dugasszal az autó beindítható, indul, akkor egyértelműen valamelyik szenzor felé szakadást mutat a rendszer. Persze fődarabok (pl. üzemanyag szivattyú) ilyen módszerrel nem vizsgálható, hiszen ha az rossz akkor az egész indítás sikertelen lehet. Érdemes még a reléket is ellenőrizni a biztosítéktáblában, kihúzható dugaszolható kis kocka műanyag relék.

    Kedves Somogyi Péter!

    Nem, ha kiveszed akkor az ECU az alapjárati motort azonnal végállásra futtatja, és ha a végállás nem tökéletes akkor az egész belseje kizuhan az alapjárati motornak. Mivel ez egy léptetőmotor, ha csak egyszerűen feszültség van ráadva nem fog folyamatos mozgást végezni, csak akkor ha a léptetőmotoroknak megfelelő feszültség van a pólusokra megfelelő sorrendben és időben ráadva. CHIP kontakt spray nagy barátod lehet az alapjárati motor tisztítása (beáztatása) során ha probléma merül fel vele.

  • somogyi péter (peter.somogyi64@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-19 21:13:08

    Bocsánat,astra f x14nz

  • Somogyi péter (peter.somogyi64@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-19 21:09:31

    Sziasztok!
    Tesztelni szeretném az alapjárat állitó motort.Ha kiveszem és rádugom a csatit,aztán gyújtást ráadom akkor folyamatosan ki-be kell mozogni a tengelynek,addig mig a gyújtást lenem veszem?

  • tumpa (tumpa.pocze@googlemail.com)

    Dátum: 2015-05-19 13:22:13

    hello.olyan problémám lenne hogy letiltott a computer.szerelők nem találják a hibát.trafóig nem megy el a szikra.elözményekhez tartozik hogy néha dadogva ment,3ban erősen dadogot és kivillant a hibajelző.esetleg valami ötlete van?

  • Tulaj

    Dátum: 2015-05-18 20:26:56

    Hello János!
    2 évre szól a műszaki vizsga. Az öreg kocsik kényes pontja a környezetvédelmi vizsgálat (zöld kártya-a kipufogógáz összetételének mérése). A reklám helye: érdemes a vizsga előtt már egy hónappal a SPURI nevü adalékot alkalmazni az üzemanyaghoz. Nagyon kedvező CO értéket és egyebeket fog produkálni a kocsi a vizsgán. Nem beszélve egyébb javuló menettulajdonságokról! "Reklám" menüpont.

  • jános (fintorj222@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-18 19:56:01

    Köszönöm szépen Tulaj a válaszát akkor még várok vele pár napot egyenlöre! Esetleg abban tudna még segiteni hogy a műszaki vizsgán az autók 20 év felett hány évet kapnak?

  • Tulaj

    Dátum: 2015-05-18 10:22:44

    Üdv János!
    2 dologra gondolnék: 1.) A csőidomok összeillesztését be szokták pasztázni, hogy megelőzzék/ vagy megakadályozzák a szivárgást. A paszta a a cső melegedésével együtt szilárdul meg. Lehet, hogy ennek a szagát érzed. 2.) Lehet, hogy nem sikerült jól az illesztés és kifúj valahol a gáz. Ezt csak aknán tudnád leellenőrizni. Ekkor kéne pasztázni vagy a csőillesztéseket (a bilincsek fellazításával) átmozgatni. Ha néhány napon belül nem szűnik meg a szag, akkor nézesd meg, mert valami "bibi" van.

  • jános (fintorj222@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-18 05:17:05

    sziasztok! olyan problémán lenne hogy az f astrámon középső kipufogo dobot cseréltek már vagy 2 héttel ez elött és azóta ha megyek vele valahová szoktam érezni éget szagot. a dob újonoan lett vásárolva. tudnátok segiteni hogy milehet a gond?

  • Dénes (kovacsdenes80@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-17 10:01:29

    Üdv c16nz motor a hiba úgy kezdödött hogy menet közben a kocsi nem fuladt le de nem gyorsult gáz adásra nem reagált le állitás újra inditás müködött rendesen napi egyszer eljátszotta hiba lámpa nem ég utánna már nem akart indulni egy tanácsra ki cseréltük a gyujtás modult de nem indul úgysem most a 42 hiba kódot irja ki nincs elektronikus gyujtás állitás esetleg tudna valaki segíteni elöre is köszönöm

  • Tulaj

    Dátum: 2015-05-14 09:25:07

    Hello Kovács György! Mi a tapatalható hibajelenség? Rángat, nehezen indul, nem gyorsul a kocsi?

  • Tulaj

    Dátum: 2015-05-14 09:22:28

    Üdv. Angyal János!
    Ez egy olyan speiciális kérdés, amire nagyon nehéz válaszolni. Javaslom; vedd le a méreteket mérőszalaggal és egyeztess az alkatrész(tetőkárpit) forgalmazójával.

  • Kovács György (kovacs_gyorgy94@windowslive.com)

    Dátum: 2015-05-11 20:06:11

    Heló olyan problémám lenne hogy egyszer 21 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl magas
    22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony
    nem tudom mi lehetne rá a megoldás. esetleg tudna valaki segíteni ?

  • Angyal János (angyalj@globonet.hu)

    Dátum: 2015-05-11 14:39:43

    Tisztelt Márkatársak!

    1993.10 havi opel astra F C16 NZ sedan-ba a 3 ajtós tetőkárpit beszerelhető? Ugyanaz jár mindkettőbe?
    Üdv. János

  • Jani

    Dátum: 2015-05-11 08:53:49

    Mogesz! Személyesen Menj mert weben nincs! Meleglevegő szívócső így hívják! Kamionos boltban bárhol kapsz! Én ezt ajánlom mert minek 2 métert megvenni a Bárdinál feleslegesen!

  • Mogesz (anlflm@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-10 19:27:23

    Jani! Köszi a választ. A Bárdinál milyen néven keressem? Valamint Te hol vetted pontosan? Üdv. József

  • Jani

    Dátum: 2015-05-10 17:42:27

    Zolika! Meglett a hiba! Gyújtás és injektor gond is volt! Köszönöm a segítséged!

  • Jani

    Dátum: 2015-05-10 17:39:29

    Mogesz! A Bárdinál van amit keresel csak 2 méteres kiszerelésben! Próbálj egy kamionos boltot keresni én ott találtam s annyit adtak amennyi kellett!

  • Mogesz (anlflm@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-10 09:57:24

    Zolika.

    Köszi a választ, szétnézek majd. Szép napot. Üdv.

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-05-09 17:02:17

    Mogesz, én a helyedben megnézném, hogy a nagy barkács áruházakban a páraelszívók-szellőzőknél kapható kihúzható tekerhető hajtogatható vékony alu levegőcső (páraelszívókhoz való) adatlapján mi szerepel gyártóként. Ha ezt megtalálod, érdemes a neten felkeresni ilyen gyártót, hiszen ők bizonyára számtalan méretben gyártanak vékony felxi alu csövet is. A másik megoldás valóban a bontó lehet. Sajnos, tényleg elég forró ott a helyzet ahol ez az alkatrész van ezért csak fém vagy éghetetlen anyagokkal helyettesíthető.

  • zoli (kevinke0517@citromail.hu)

    Dátum: 2015-05-09 16:53:07

    helo mindenkinek van egy 95 astram 1.6 asztvetem észre hogy már nem megy anyira mint mikor meg vetem,sajnos. és melegiti nagyon a vizett. tutok segiteni

  • Mogesz (anlflm@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-09 10:48:06

    Kedves Zolika.

    Köszönöm a választ. Már épp arra gondoltam, hogy betekerem Duck Tape-el, de így lemondok róla. Esetleg valamilyen flexi alucső megteszi helyettesíteni? Vagy esetleg nézek egy kevésbé elhasználtat egy bontóban. Az enyémben a fém merevítés már itt ott törött, meg már lyukas is lehet, meg most hogy gyújtókábelt cseréltem, az amelyik hozzáért, már szépen kikopott miatta. Köszi mégegyszer a választ. Üdv.

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-05-09 10:41:12

    Kedves Mogesz!

    A jelzett cső a légszűrőház beömlő csöve, aminek az a feladata, hogy a kipufogó torokról felszálló forró levegőt a légszűrőházon át a motorba juttassa. Egy vákkuum-mechanikus bimetállos megoldással van a működése szabályozva. Célja, hogy télen, a hideg időjárás esetén beömlő jéghideg vagy páradús levegőt a forró kipufogó toroktól érkező száraz és meleg levegővel keverje vagy helyettesítse egészében. Igazából nem nagyon lehet kapni újat, vagy ha lehet akkor sem opel specifikusan hiszen ez egy éghetetlen anyagból (többnyire azbesztcement szövetből és kemény acél merevítésből) készülő cső. Az iparban számtalan helyen használják, a belső átmérőjénél fogva ezért ha nagyon muszáj beszerezhető. Gumicsővel vagy bármi lágy anyaggal helyettesíteni nem szabad sőt kifejezetten tűzveszélyes, helyzeténél fogva. Tüzeléstechnikai szaküzletekben kapható olyan ragasztószalag, ami a kémények összetételénél szigetelő szalagként alkalmazható, talán azzal javítható ha elég magas a hőtűrő képessége. Érdemes kipufogó szervizekben érdeklődni mert univerzális flexibilis cső is jó lehet a helyére ha megfelelő a mérete.

  • Mogesz (anlflm@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-09 10:10:58

    Üdv. Érdeklődnék, hogy mi a neve a képen bejelölt csőnek? A leömlő előtti lemezt közti össze a légszűrőházzal. Ilyen fémmerevítéses cső. Mi lenne a feladata? Az én kocsimban elég ramaty állapotban van.

    http://kepfeltoltes.hu/view/150509/Cs__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Köszi mindenkinek a segítséget? Üdv.

  • Ádi (nincs26905@gmail.com)

    Dátum: 2015-05-07 16:12:42

    Sziasztok. Tudna segíteni valaki Astra H computer programozásban?

  • jános (fintorj222@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-05 16:17:11

    sziasztok. köszönöm szépen mindenkinek hogy válaszoltatok a kérdésemre. Zolikának pedig külön köszönöm válaszát.

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-05-05 07:31:19

    Kedves János!

    Saját, szubjektív véleményem alapján, mindig azt kell szem előtt tartani, hogy a motorolajok hogyan viselkednek különféle motorhőmérséklet mellett. Sajnos, a hagyományos ásványolaj tehát 100% kőolaj alapú olajok bár a legrégebbiek, de mint kiderült a technológia során: Nem minden motorhőfok mellett nyújtják pont ugyanazt a kenési képességet. Ezért a motoripar az olajipartól megkövetelte újabb kutatások lefolytatását, és a laboratóriumokból így került ki a fél-szintetikus motorolaj. Ennek az az előnye, hogy bár tartalmaz sok hagyományos ásványolajat, de sok egyéb "műanyag" adalékot is, amelyek segítenek abban, hogy az olaj minden motor hőmérséklet mellett közel ugyanolyan kenési képességgel rendelkezzen. Nagyon kevés olyan finomító van a világon, ahol képesek a fél-szintetikus olaj előállítására. Éppen ezért majdnem mindegy, milyen olaj ha fél-szintetikus a motorolaj. Nyilván a gyári olaj egy sztenderd kiváló minőségű olaj. A kutatások azonban tovább haladtak, így egy Castrol Magnetic nyilván komolyabb olaj. Az megint más kérdés, hogy egy C14NZ vagy C16NZ vagy korai Ecotec motor igazán nem érzi meg hogy Castrol Magnetic van benne, csak a benne ülő tulajdonosa pénztárcája. Egy sztenderd motorolaj, pl. GM gyári olaj is pont ugyanolyan lesz ebben az autóban. De ez természetesen szubjektív vélemény, sose felejtsük el, hogy az ár mindenhol tartalmazza a márka és a marketing, valamint a különleges markolatú dobozok kialakításának költségét is!

  • gyuri74 (nagy.gyuri74@indamail.hu)

    Dátum: 2015-05-04 21:14:26

    Az elözö tulaj GM-et használt 12 évig mielött hozzám került az autóamivel semmi bajom sem volt vele,szépen simán járt a motor stb.Olaj csere elött álltam és nem volt GM.Amit ajánlotak helyette az CASTROL volt 10w 40 ami szintén be vált maradok is ennél nem jó ha egyszer ilyen -egyszer olyan olaj van benne,de ez csak az én véleményem.Ez az olaj téma mindig is nehéz döntés -kérdés ,érvek-ellen érvek csak tudnám mik azok.Úgy tudom a Castrol az amit a GM helyet ajánlani szoktak

  • jani (gazdag033092@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-04 20:11:35

    Szia jános!
    Én is olaj csere előtt vagyok, kérdeztem egy szerelő barátomat a GM olajról azt mondta teljesen jó, nyugodtan vehetek azt is. Ettől függetlenül én a castrol magnatec-et teszem bele :)

  • jános (fintorj222@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-04 18:23:31

    sziasztok! abban szeretnék segítséget kérni hogy olajcsere elött állok és a gyári gm olajat szeretném beletölteni az automba de megoszlanak róla a vélemények . tudnátok segíteni abban hogy akkor most jó vagy nem. köszönöm elöre is. fontos lenne.

  • somogyi péter (peter.somogyi64@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-04 06:37:27

    Szia gyuri74!
    Örülök hogy tudtam segiteni

  • gyuri74 (nagy.gyuri74@indamail.hu)

    Dátum: 2015-05-03 20:36:59

    Szia somogyi péter!Meg oldodót a próbléma valóban az a kis müanyag gyürü volt le csúszva most vissza nyomtam és megszünt a koppogás voltam teszt úton:).Köszönöm még egyszer a segítséged!

  • gyuri74 (nagy.gyuri74@indamail.hu)

    Dátum: 2015-05-03 19:36:56

    Köszönöm a választ,egyébként cserélni kell, vagy csak elég vissza nyomni ha ez lehetséges?

  • somogyi péter (peter.somogyi64@freemail.hu)

    Dátum: 2015-05-03 18:41:19

    Szia gyuri74!
    Nekem is x14nz-ém van,és közvetlen a kormányburkolat alatt,a kormányrúdon van egy központositó műanyag bilincsszerű karika,és az szokott kicsúszni.A pontos megnevezését nemtudom,de ha jól bepréseled magad a burkolat alá,és egy zseblámpával megvilágitod,akkor meglátod hogy miről beszélek.Nekem ez okozott kopogást rossz úton.Talán tudtam segiteni.

  • Béci

    Dátum: 2015-05-03 07:53:25

    Hello Tulaj! Igen erre gondoltam! Köszönöm a segítséget!

  • gyuri74 (nagy.gyuri74@indamail.hu)

    Dátum: 2015-05-03 07:06:31

    Sziasztok!Kopogó hangot hallok a kormány felöl,mintha a dudából jönne,valószinü a kormánymü lehet?Csak rossz úton lehet hallani,X14 NZ.Köszönöm a segitséget és a válaszokat!

  • Tulaj

    Dátum: 2015-05-02 20:37:09

    Hello Béci!

    Na, megnéztem. 5 db M6-os 10 mm hosszú, hatlapfejű csavar rögzíti. Alátétek is vannak. A lemezről töltöttem fel képet a "KÉPGALÉRIÁ"-ba. A 4. oldalon megtalálod. Egy C14SE motoron található. Remélem tudtam segíteni és erre gondoltál. üdv.

  • Tulaj

    Dátum: 2015-05-02 13:57:44

    Szia Béci!

    Ma vagy holnap megnézem neked és visszaírok. Lehet, hogy képet is teszek fel. Gondolom csak hétfőn mész a boltba. Kis türelmedet kérem.

  • Béci

    Dátum: 2015-05-02 01:41:21

    Hello Tulaj! Csavarokkal mindíg bajban vagyok! A kipufogó torokra akarok rakni lemezt csak nem tudom hogy hanyas kell rá az rémlik hogy 6lapfejű! Nemrég vettem az autót! Igen venni szeretnék csak nem akarok bénázni a boltban!

  • Tulaj

    Dátum: 2015-05-01 19:17:37

    Hello Béci!

    Ez a kérdés kicsit olyan, mint a suliujságban feltett fejtörő kérdés: " Mikor volt az 1514-es Dózsa György féle parasztháború és ki vezette?"
    Nézd meg az autódon! De félre a tréfával! Újat akardsz venni és a rendeléshez kell? Konkretizáld kicsit a dolgot!

  • Béci

    Dátum: 2015-05-01 12:31:53

    Sziasztok! A kipufogón levő hővédőlemezt mekkora s milyen csavar rögzíti?

  • somogyi péter (peter.somogyi64@freemail.hu)

    Dátum: 2015-04-29 15:37:32

    Sziasztok!
    A minap rápumpáltam alapjáraton a fékre és ledadogott a motor.Ez mitől lehet?Esetleg a visszacsapószelep a fékrásegitőnél?Átnéztem a környékét,de nemészleltem szivárgást.Afék jólműködik.Mitörténik ha rossz a visszacsapószelep?

  • Angyal János (angyalj@globonet.hu)

    Dátum: 2015-04-29 10:47:37

    Szia Péter!

    Köszömöm, a Műller autótól tudtam szerezni!
    Üdv. János

  • Tulaj

    Dátum: 2015-04-29 07:40:04

    Oké, Zolika. Meglesem.

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-29 07:19:55

    Kedves Tulaj! Még mielőtt bilibe lógva éreznéd a kezed nézz szét a B jelű Vectrák között, nézd meg alaposabban őket, egy 1.6 benzinest, árban 450 és 600 eFt közötti kategóriát jelölj meg és csodálkozz.- Sose feledjük, hogy az még Astra nyomokban, de már mégis mai komfortnak megfelelő Astra, sokkal precizebbb és jobb autó mint a G Astra. Én abba az irányba mennék F astra után, de ez csak egy tipp. Szerintem, nem bánnád meg!!! Csak szemezgess a gondolattal egyelőre, ültesd be a füledbe a bogarat. Nézegesd. Meg fog tetszeni. Sokkal jobban mint a G Astra. Garantálom. :)

  • somogyi péter (peter.somogyi64@freemail.hu)

    Dátum: 2015-04-28 17:02:07

    Szia János!
    Rámész a Müller autó webárúházra,ott kapsz mindenféle apró kütyüt.A GM váltórudazat csillapitó gumigyürű 1300ft.Bp ajtósidűrer és a Dózsagyörgy út sarok

  • Tulaj

    Dátum: 2015-04-28 12:08:20

    Szia János!
    Eressz meg egy e-mailt vagy telefont a ZS+U Kft-nek vagy a Bárdi Autónak. Nem ismernek lehetetlent.

  • Angyal János (angyalj@mail.globonet.hu)

    Dátum: 2015-04-27 20:23:21

    Tisztelt Márkatársak!

    Opel Astra F 93 C16 NZ Sebességváltó rudazat tengelyén, amivel váltun ka szoknya alatt van egy gumigyűrű 27x35x8 belül az atm 27 oldalon téglalap szelvény az atm 35 oldalon vélhetően rádiuszos, ez kopott.
    El van szakadva,sehol nem tudok szerezni ilyet. Már SKF és más helyeken is kereste. Tud valaki segíteni egy jó használtat vagy abban hol lehet venni ilyet.
    Sürgős lenne!
    Köszönöm.
    Üdvözlettel: Angyal János

  • Tulaj

    Dátum: 2015-04-27 18:47:07

    Köszi Zolika!
    Majd írok, ha van fejlemény. Atóztán az is lehet, hogy nem is lesz míg a kocsit le nem cserélem egy "G" Astrára...Persze, most felébredek és látom, hogy bilibe lóg a kezem. Lesz még szervízmeló a nyáron: hűtővízcsere, olajcsere és a sebváltórudazat felújítása.

  • Jani

    Dátum: 2015-04-27 10:39:58

    Megemlítem majd mindkettőt remélem sikerül helyrehozni! Megírom a fejleményeket!

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-27 09:50:58

    Igen, egy jó autóvillamossági maszek szerelő biztosan ért hozzá, esetleg megpendítheted neki hogy elfelejtették gyújtás állításnál a diagnózis dugaszt is rövidre zárni vagy bemelegíteni a motort, akkor neki is eszébe jut, hogy ennél az autónál ezt így kell :-) . De minden bizonnyal előrébb leszel. Majd írd meg mire jutott a dolog. Ettől még persze lehet mechanikus hiba is, sose szabad mindent elvetni! A generátor felújítás körüli mizéria eléggé jelzés értékű, hiszen a generátor önmagában nem a legbonyolultabb szerkezetek egyike az autóban, így ha már azzal meggyűlt a bajuk akkor szerintem ideje másik szerviz után nézned. Attól, hogy az Opel Astra F egy régi autó még épp olyan bonyolult műszaki alkotás mint napjaink bármelyik középkategóriás autója ezt sose felejtse el senki. Tehát akik zsigulin tanultak, azoknak tovább kell fejlődniük mire Astra szerelőkké válnak érdemben.

  • Jani

    Dátum: 2015-04-27 08:58:08

    Zolika így most megnyugodtam sajnos olyan szervízt fogtam ki akik először a hővédő lemezt szedték le hogy az csörög. Majd üzemagyag gondot mondtak s majd csapágyat. Pedig mondtam nekik hogy gyújtás gond van. Generátort megcsapágyazták mikor mentem az autóért nem volt töltésem. Megnéztem s alul az egyik vezeték be sem volt kötve a másiknál még anya sem volt. A főnök nem volt ott én pedig megmondtam a magamét s ezért képesek voltak 3 órát azaz 15ezret elkérni! Felkeresek egy villamossági szerelőt s majd megírom hogy mi lett! Köszi mégegyszer

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-27 08:18:59

    Kedves Jani!

    Számomra elméleti embernek nehéz elképzelni hogy egy gyújtás elállítástól egy csapágyhiba megjavulhat vagy előjöhet. A csörgő hang mindig gyújtáshibára utal. Gyújtásbeállításkor ne felejtsétek el bemelegíteni a motort és a diagnózis dugaszt bezárni hiszen másképp előgyújtást állítani nem lehet se jelre se sehogyan mert a vezérlés folyamatosan után állít és a beállításnak nem lesz hatása. Ha ezek nem segítenek vidd el olyan szerelőhöz aki érdemben látja a problémát és hallja ő már tud következtetni. Találomra, "szerintem"-re nem kéne szétbontani a motort vagy csak úgy csapágyat cserélni. Vagy csak úgy, hogy ha utána is előjön a hiba nem fizetsz érte. Talán úgy egyik szerelő se vagdalkozna "szerintem" -mel. Vagy pontos egy feltételezés alátámasztva ok okozati érvekkel vagy találgatni bárki tud. SZERINTEM... :-) Ilyenkor a kevesebb több és a több kevesebb, anyagilag.-

  • Jani

    Dátum: 2015-04-26 16:40:58

    Szia Zolika! A véleményed szeretném kérni a tegnap kérdésemre! Köszönöm

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-26 13:13:17

    Ha mindenképp fúróval kell kiszedni akkor bizony legalább én oszlopos fúrót használnék meg jól megfognám pofás satuban az egészet, hogy preciz legyen és mérnék hozzá szöget is hogy egyenes legyen a fúrás. Ennek ez a veszélye, hogy a fúró félre mehet vagy ha nem jó a fúrószár ki is szakíthat egy darabot az amúgy öntvény motorblokkból. Ezért lenne érdemes inkább marót használni, ha nem is CNC-t de legalább marógépet fúró helyett. Kézi fúróval is kijöhet de igen nagyok a kockázatok én így értékelem. Ez mindig macera, kis dolognak tűnik de nem az. Ezért kell mindig csavart cserélni mert az a csavar ami már egyszer meg volt húzva eleve gyengébb mint ami először húzódik meg. Ha belegondolunk hogy egy csavar 15 Ft körül mozog, és hogy mekkora a kár ha kiszedésnél beleszakad, akkor elenyésző lenne mindig az az ár hogy azt a 4 - 5 db megfelelő és új csavart tegyük bele. Szolgálhat ez tanulságként mindenkinek, hogy a csavart miért kell zsírozni berakáskor, és miért kell a nyomatékkulcs meg az új csavarok mindig. Nyilván különleges csavaroknál nem teszünk mindig újat de ez normál csavar. Majd jelezz ha oda jut a dolog hogy mi lesz az utóélete a történetnek!

  • Tulaj

    Dátum: 2015-04-26 12:13:45

    Köszi a választ, Zolika!
    Valószinű, hogy a csavart valami szakbarbár tehette bele. Cserélni fogom a hütővizet és bízom benne, hogy a pumpa kitart még sokáig.
    Utolsó kérdés: - az teljességgel elképzelhetetlen, hogy kézifúróval esetleg sikerül kifurni a beszakadt csavart? A CNC-és megoldás nekem kicsit nagy dobásnak számít és pesti viszonylatban jó meg is kérnék az árát. (szerintem min. 30 ezrem bánná)

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-26 10:23:17

    JA és még valami. Tudom erre egyszeri embernek nincs ráhatása, de nem véletlenül van előírva minden egyes csavarra a meghúzási nyomaték. Ha az előző vízpumpa cserénél ezt betartották volna, illetve a szabványos szerelési utasítás ide vonatkozó passzusát vagyis azt, hogy a cserekor ÚJ csavarokat tesznek be, a csavart előtte jól bekenik hőálló zsírral és nyomatékkulccsal húzzák meg a csavart akkor ez nem következik be! Ugyanis a zsír gondoskodik a kiszedhetőségről, hogy ne rohadjon bele a csavar, az új csavar gondoskodik arról hogy a következő csereintervallumig biztosan nem deformálódik el annyira hogy ki ne lehessen szedni és a meghúzási nyomaték is csak akkora, hogy kiszedéskor a csavar feje ne tudjon leszakadni a csavar szár részéről hanem a megszorítási képesség előbb oldjon mint a csavar és csavarfej közötti leszakadási erő mértéke. Ezt kitalálták már csak szinte senki se tartja be és ennek ez az eredménye. De nem becsmérelünk senkit, bizonyára te vagy az az 5 % akinél az egyéb tényező játszott közre és ezért szakadt bele a csavar. :-) Sajnos, mint hogy orvosok közt is van különbség, van aki betartja a szakma szabályait, és ott is van aki alig különbözik egy jól felkészült hentestől.

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-26 10:09:54

    Hello Tulaj!

    A vezérműszett csere többnyire a szíjat, a görgőket (ideértve típustól függően a feszítőgörgő tagot is) valamint a vízpumpa cseréjét jelenti. A motor jelre forgatását és a kerekek kibiztosítását követően a feszítőerő megszűntetésével a szíj levehető illetve cserélhető. NZ motorkódnál ilyenkor a termosztát és tömítése is cserélendő hiszen ahhoz csak ilyenkor lehet hozzáférni. Természetesen a csere során lekerül a vízpumpa is. Igazából a vízpumpa bármeddig elmegy, és lényegében nem tud tönkremenni. Idővel, a vízkő kikezdheti a szimeringjét és lassan ereszteni kezdi a hűtővizet. De ez messze több mint a csere intervallum, tehát akár két vezérmű szíjat is megehet az autó mire a vízpumpa, pláne ha gyári vagy jó minőségű van benne - tönkremenne és ereszteni kezd. Egyébként morgó hangjára felfigyelsz majd amikor a vízpumpa elkezd hangosodni, hasonló hangja lesz mint egy szabványos terménydarálónak előbb halkan kezdi majd idővel hangosodik. Ha beleszakad a menetbe a csavar két lehetőség kínálkozik én mindig a precizebbet választom. Sajnos, a motort ki kell venni, ez egy jó szervizben nem okozhat gondot. Aztán el kell vinni egy CNC-s műhelybe, ahol egy megmunkáló központra felhelyezik. Pontos rögzítést követően bemérésre kerül a csavar helyzete. Ilyenkor két lehetőség van: Ha normál csavar akkor egy szerszámmal megpróbálják kifúrni a helyéről a beszakadt csavart. Ha ez végképp nem megy, akkor kisebb marószárral egy fészekként körbemarják magát a csavart és egy az egyben kiveszik a helyéről menettel együtt. Mivel a visszamaradó marás egy szabványos nagy furat, ezért ez már kezelhetőbb és teljes értékűvé alakítható. Ilyenkor a furat párját legyártják, ez picit nagyobb mint a furat. Ezt követően a furatot jól felmelegítik, majd egy nagyon ügyes szakember (mivel egyszer próbálkozhat csak!) az ellendarabot beleüti igen gyorsan a furatba. Mivel az ellendarab is felmelegszik nincs rá sok idő. Ezután soha az életben többé nem tud onnan kijönni, hiszen ha újra felmelegítenék mindkét darab egyszerre melegedne és tágulna ki. Ezután CNC géppel egy furatot tesznek az eredeti pozíció helyére (program tudja a pozíciót) majd menetvágó szerszámmal menetet küldenek bele. Ezzel kész a művelet, így bonyolultnak tűnik de gyakorló CNC-s Kft-nek mondjuk egy Hurco megmunkáló központtal nem okozhat semmiféle problémát szép, derék feladat. A másik eshetőség, hogy a motor azon részét bontóból kell pótolni ahol a menet beszakadt, ha jobb áron fellelhető egy bontott motorrész. Kalkulálni kell ár érték arányban, maga a CNC-s művelet sem kerülhet olyan túl sokba. Motor ki beszerelés és kész. Nálunk vidéken, maszek (magán-szektor) szerelőinek óradíja 4.000,- Ft körül van, egy vezérműszíj csere 2 óra hossza alatt megvan gyakorlott szerelőnél. Nyilván akinél több ideig tart ott ennél alacsonyabb óradíjjal kell kalkulálni vagy másik szervizbe vinni.

    Egyébként, a csavarlazító spray beáztatás és rávárni fél órát még mindig ajánlott dolog de sokan sietnek így ez várható. Te annyit tehetsz, hogy hűtőfolyadékként nem koncentrátumos hanem normál de jobb minőségű (lehet akár TESCO-s is!) fagyálló hűtőfolyadékot használsz. Ez azért jobb mint a koncentrátum, mert a koncentrátum kémhatását nehezebb pontosan belőni és ez idővel hamarább kikezdheti a vízpumpa szimerinjgét. Melegítéssel sajnos nem szokott kijönni a helyéről, a kifúrásnál meg akár az öntvény blokkban is kár eshet. Én maradnék a CNC-s ismerős felhajtásánál hogy szedjék ki CNC munkaállomáson, nem véletlenül külön szakma a CNC és kifejezetten erre (is) való, hogy a fémipar sztárjai azaz a CNC-sek megcsillanthassák egyébként tényleg nem kis tudásukat. Lehet, hogy ez amit most leírtam neked, nesze semmi fogd meg jól de ennyit tudok egyelőre hozzászólni.

  • Tulaj

    Dátum: 2015-04-25 19:36:48

    Hello Zolika!
    Mint gyakorlott szerelőt kérdeznélek. Csak úgy kiváncsiságból, hogyan fest egy vezérműszíj szett csere? Mekkora a meló vele(időben és macerában)? És mennyi a reális munkadíj érte? Most cseréltettem. 20 ezrembe volt a munkadíj. A vízpumpa cserénél volt már olyan problémád, hogy nem jött ki egyik csavar (berohadt)? Mit lehet ilyenkor csinálni? A szaki azt mondta, egyenlőre hagyjuk benne a régi pumpát, míg be nem tojik, mert ha erölteti a csavart akkor beleszakad a csavarhfej és nagyon macerás lesz kifurni a menetet. Csavarlazító nem javít a helyzeten, melegíteni meg nem meri, mert mellette van az olajpumpa. Ha visít vagy csöpög, akkor viszont hozzam vissza és akkor neki kell veselkedni a berohadt csavarnak. Gondolom a ceruza is vastagabban fog a munkadíjnál...Úgyhogy benne maradt a régi pumpa (Ruville). Nem örültem, de belementem, mert eddig semmi hibája nem volt a kocsinak motorikusan. Szerencsés esetben mennyit bír egy vízpumpa(években)? Nincs sokat használva a kocsi. Köszi előre is a választ!

  • Jani

    Dátum: 2015-04-25 17:14:19

    C14nz 92-es gép

  • Jani

    Dátum: 2015-04-25 16:45:14

    Sziasztok! A problémám az hogy, gyorsításkor csörgö hangot hallok 3.tól felfele ha állandó a sebesség akkor semmi csőrgés s van hogy torpan kicsit és motorféknél berángat! Második gyújtás beállításon voltam ők azt mondták hogy ha utó gyújtásra állítják megszűnik a csőrgés de nincs teljesítmény szerintük hajtókar csapágy a gond! Szerintetek is gyújtás gond? Mert szerintem nem értenek hozzá! Hidegen hallkabb jóval a csörgő hang szinte alig hallható.....

  • Mogesz (anlflm@freemail.hu)

    Dátum: 2015-04-22 18:37:53

    Sziasztok. Az a kérdésem lenne, hogy honnan lehetne kideríteni hogy az Astrában milyen W számú km órát szereltek? Jelenleg W1111 van benne, de rosszul mutatja a hőfokot meg az üzemanyag szintet, meg a sebességet is. Most vagy az óra romlott el, vagy nem belevaló van benne. Most mielőtt vennék egy ugyanilyet, ki szeretném deríteni, hogy egyáltalán ez a típus kell e bele. A kocsi egy 92-es Astra, 1.4 c14NZ motorral. 3 ajtós. elóre is köszönöm a segítséget. Üdv.

  • Zolika (zolika.teamequipment@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-22 17:07:17

    Kedves Zsolt!

    Ha nem csináltál még ilyet akkor ne az Astrán kezdd el hanem egy zsigulin. Ezzel tényleg végérvényesen tönkre lehet vágni a motort. Jelre kell forgatni az összes fogaskereket, majd a hozzá tartozó ékkel kiékelni azok pozícióit, a szíjfeszítőt kikapcsolni és levenni a vezérmű szíjat, és úgy sorba a blokk többi elemeit. Előtte természetesen leengedni a hűtőfolyadékot, kiszedni azokat amik útban vannak. A drágább sokszor olcsóbb, ha hengerfej tömítést kell cserélni azt bízd szakemberre. Ha csak egy (!!) dolgot is rosszul vagy rossz állásban raksz össze, a motort tönkre lehet tenni vagy legalábbis igen súlyos károkat lehet benne okozni az első indítással. Ez kifejezetten az a tevékenység amit nem fórumon kell tanácsként kérni, ezt hidd el a lehető leges legjobb szándékból mondom.

  • Zsolt (fresz05@citromail.hu)

    Dátum: 2015-04-22 07:58:38

    Ha valaki eltudná mondani hogy kezgyem el a helngerfely leszedését pontossan.

  • Angyal János (angyalj@mail.globonet.hu)

    Dátum: 2015-04-21 11:48:40

    Tisztelt Zolika!

    Kuplung szerkezet cserénél a lendítőkereket kell szabályozni, vagy ez a bontáskor derül ki?
    Üdv. János

  • Nagy Gábor (n.gabor000@gmail.com)

    Dátum: 2015-04-19 14:03:41

    Szervusz Tomi! Ismerős a hiba, nekem néhány éve csinálta ugyanezt 96-os Astrám van, akkor elvittem egy ismerőshöz, aki autó elektromossági problémákkal foglalkozik, kicserélt egy kis elektronikát, ami a gyújtást vezérelte, már nem tudom a nevét az alkatrésznek, kb. 15.000 Ft. azóta semmi baja. Üdv. Gábor