Az 1992-ben Magyarországon vásárolható tipusok fontosabb műszaki adatai | |||||
Megnevezés | 1.4 GL | 1.6 GL | 1.4 GL Caravan | 1.6 GL Caravan | 2.0 Gsi 8/16 |
Lökettérfogat (cm3) | 1389 | 1598 | 1389 | 1598 | 1998 |
Teljesítmény kW (LE) | 44 (60) | 55 (75) | 44 (60) | 55 (75) | 85 (115) 110 (150) |
Katalizátoros | igen | igen | igen | igen | igen |
A sebességfokozatok száma | 5 | ||||
Az ajtók száma | 5 | ||||
Méret hossza | 4051 | 4051 | 4278 | 4278 | 4086 |
magassága | 1688 | ||||
szélessége | 1410 | 1410 | 1475 | 1475 | 1410 |
A csomagtartó térfogata ( l ) | 360/120 | 360/120 | 500/1630 | 500/1630 | 360 |
Menetkész tömeg (kg) | 950 | 970 | 1015 | 1015 | 1050/1100 |
Megengedett össztömeg ( kg ) | 1455 | 1475 | 1515 | 1015 | 1050/1100 |
Legnagyobb sebesség ( km/h ) | 160 | 170 | 155 | 165 | 200/220 |
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra | 16.0 | 14.0 | 17.0 | 14,5 | 9.5/8.5 |
Tüzelőanyagfogyasztás l/100 km 90 km/h sebességnél | 5.1 | 5.2 | 5.5 | 5.6 | 6.3 / 5.9 |
120km/h sebességnél | 6.6 | 6.9 | 7.1 | 7.4 | 7.9 / 7.4 |
városban | 8.6 | 8.6 | 8.6 | 8.6 | 11.0 / 9.9 |
átlagos | 6.8 | 6.9 | 7.1 | 7.2 | 8.4 / 7.7 |
Az OPEL ASTRA főbb gyári adatai |
|||||||
Motor tip. | Teljesítm.(LE) | Gyújtógyertya | Hűtőfolyadék (l) | Kerékméret | Gumi | Olaj (motor) | Akku |
1.4 i kat | 60 | 1214005 | 5,8 | 5 J x 13 | 175/75 TR | 3,5 | 12V 36 Ah |
1.6 i kat | 75 | 1214005 | 6 | 5 J x 13 | 175/75 TR | 3,5 | 12V 44 Ah |
1.7 D kat | 57 | izzítógyertya | 6,8 | 5 J x 13 | 175/75 TR | 5 | 12V 55 Ah |
1.7 TD | 82 | izzítógyertya | 6,8 | 5 J x 13 | 175/75 TR | 5 | 12V 55 Ah |
1.8 i kat | 90 | 1214005 | 6,9 | 5 J x 14 | 175/65 TR | 4 | 12V 60 Ah |
2.0 i kat | 115 | 1214005 | 6,7 | 5 J x 14 | 195/60 HR | 4 | 12V 60 Ah |
2.0 i 16V | 150 | 1214005 | 6,7 | 5 J x 14 | 205/50 VR | 4 | 12V 60 Ah |
1.6 I | 71 | 1214005 | 6 | 5 J x 13 | 185/60 R | 3,5 | 12V 44 Ah |
1.8 i 16V | 125 | 1214005 | 6,9 | 5 J x 14 | 175/65 R | 4 | 12V 60 Ah |
GUMIK és FELNIK:
Az Astrához használható tárcsa-, ill. gumiabroncsméretek | |||
Motortipus | Három-, négy-, ill. ötajtós limuzin | Caravan és VAN | |
C14 NZ, 14 NV | 155 R 13-78S vagy T | 155 R 13-78S vagy T | |
C14 SE | 175/70 R 13-82T vagy H | 175/70 R 13-82T vagy H | |
C16 NZ | 175/65 R 14-82T vagy H | 185/60 R 14-83H | |
17D | 185/60 R 14-82H | ||
195/60 R 14-85H | |||
TC 4EE 17 DT | 155 R 13-78T | 155 R 13-78S vagy T | |
175/70 R 13-82T vagy H | 175/70 R 13-82T vagy H | ||
175/65 R 14-82T vagy H | 175/65 R 14-82T vagy H | ||
185/60 R 14-82H | 185/60 R 14-82H | ||
195/60 R 14-85H | |||
C18 NZ | 175/65 R 14-82T vagy H | *175/65 R 14-82T vagy H *185/660 R 14-82 H | |
185/60 R 14-82H | |||
195/60 R 14-85H | |||
C20 NE C20 XE | 195/60 R 14-85H | ||
205/50 R 15-85V | |||
* csak C18 NZ és C20 NE típusú motorokhoz! |
Az F ASTRÁN az alábbi gyári acélfelni található:
5 1/2 J x 13 H 2
ET 46
Osztókör: 100 mm
4 furat
Alábbi szövegből tájokozódni lehet, hogy mit jelentenek ezek a jelölések.
Felnik méretezésének magyarázata:
Pl: 5 ½ J x 14 H2 ET 49, 4x100
5 ½ |
felni szélesség collban (5) |
J |
felni magasságának és körvonalának jele |
x |
egyrészes, mélyágyazású keréktárcsa |
14 |
felni átmérö collban (1) |
H2 |
felni profil a külsö és belsö oldalakon Hump-vállal (peremvédö) |
ET 49 |
besajtolás mélysége mm-ben. Ez a felni középvonala (2) és a féktárcsára illeszkedö kerékagy közti távolság (3) |
4x100 |
rögzítö furatok száma és azok távolsága (4). motor típusától függöen felrakható felni |
1 coll = 25.4 mm
Mit jelent az ET-szám?
A felnigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg. A gyártó ezt az értéket általában a felni belső felületén tünteti fel. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet. Az ET értéket milliméterben mérjük!
A táblázat egy adott felnire felszerelhető gumiabroncs szélességeket mutatja.
GYÚJTÓGYERTYA
F Astrához GM gyújtógyertyatipus: WR8DC4 1214149
DENSO gyújtógyertya: W16 EPR-U
DENSO gyertyakatalógus astrákhoz KLIKK IDE!
Az 1992.09. óta gyártott DOHC-16-szelepes motorokon csak 60.000 km-enként kell cserélni a gyújtógyertyákat.
Ellenőrizni csak gyújtáshiba esetén kell.
Gyújtógyertyakulcs:
Az 1994.08-ig gyártott motorok gyújtógyertyáihoz 20,8 mm-es dugókulcsra van szükség.
Az 1994.09-től gyártottakhoz pedig 16 mm-es dugókulcs kell.
Ellenőrizzük:
-Hézagmérővel ellenőrizzük az elektródtávolságot. Az előírt érték: 0.7- 0.8 mm
Az új gyertyákhoz az eltród-távolság rendszerint pontosan be van állítva.
-Ellenőrizzük a kiszerelt gyertyák kúszóáramszigetelését! A kúszóáramok vékony, szabájtalan nyomokat hagynak a szigetelőanyag felületén.
Ha ilyen nyomokat találunk, akkor ellenőrizzük a gyertyacsatlakozó tömítését! Szükség esetén cseréljük ki a csatlakozót!
A kiszerelt gyertyák elszineződéséből az alábbiakra következtethetünk:
-KÖZÉPSZÜRKE= a gyertyák jók és a keverék megfelelő
-FEKETE=túl dús keverék
-VILÁGOSSZÜRKE=túl sovány keverék
-OLAJOS=a gyertya nem gyújt vagy rosszúl tömítő dugattyúgyürük (ellenőrizni kell a kompressziót)
AKKUMULÁTOR
Az akkumulátor- ellentétben a gépkocsi más alkatrészeivel- nem akkor "kopik" amikor üzemel, hanem akkor, amikor nyugalomban áll a gépkocsiban vagy azon kívül. Ilyenkor érvényesül az önkisülés hatása, és az esetleges elégtelen töltésből származó szulfátosodás.A gyakori indítómotor használat nagyon kimeríti az akkumulátort. Kis fordulatszámon a forgó árramforrás által leadott feszültség kicsi, nem hozza létre a megfelelő nagyságú töltőáramot,így az akkumulátor nem töltődik fel. Ugyanis tévedés azt hinni, hogy ha a töltésellenörző lámpa nem világít, az azt jelenti, hogy az akku kellőképen töltődik. Csak azt jelzi, hogy a dinamó vagy a generátor feszültsége nagyobb az akkumulátorénál, vagyis töltőáram folyik az akku felé.Szükségvan arra, hogy az akkut a gépkocsin kívül, megfelelő ellenőrzés mellett feltöltsük. Erre használjuk a töltőkészüléket.
Új akku vásárlása
A használt akkumulátoron a leggondosabb karbantartás ellenére is bizonyos idő után az elöregedés jelei mutatkoznak.
Ha az akku kifáradt, akkor próbáljunk meg olyan új akkut venni, amilyen eredetileg is volt a gépkocsiban. Amennyiben nem kapunk olyat vagy nagyobb tárolóképességüt szeretnénk, csak akkor térjünk el az eredeti típustól. Ebben az esetben alábbiakat vegyük figyelembe:
1.) Névleges feszültség (6 Volt vagy 12 Volt)
2.) Külméretek. Befér-e a gépkocsink tartószerkezetébe és megfelelően rögzíthető-e.
3.) A végkivezetők elhelyezkedése és alakja.
A csatlakozó vezetékei elérjenek a végkivezetőkig.
Ha a tesvezeték szigeteletlen huzalszövet, az nem keresztezheti az akku feletti teret, mert zárlatot okozhat. Az akkusaruk alakja illeszkedjék az akku végkivezetőinek alakjához.
4.) Tárolóképesség.
Az új akku tárolóképessége nem lehet kissebb, mint a gépkocsiba gyárilag beépített akkumulátoré! Nagyobb viszont lehet, ha az edény méretei nem okoznak gondot beszereléskor. Akik nem ismerik a tárolóképesség fogalmát, azoktól gyakran hallani, hogy nem szabad nagyobb tárolóképességű akkumulátort betenni, mert az tönkreteszi a gépkocsi villamosberendezéseit, vagy a gépkocsi forgó áramforrása nem tudja utántölteni. Nos, az ilyen tévhiteket könnyű eloszlatni. A gépkocsi villamosberendezéseit a névleges feszültségnél nagyobb átfolyóáram teszi tönkre. Ilyen nagyobb áramerőséget csak nagyobb feszültség és nem nagyobb tárolóképesség tud létrehozni. Szintén nem probléma az utántöltés.Megjegyzendő, hogy terheléstöbblet csak a gépkocsi villamos hálózata egynsúlyának megbomlásakor jöhet létre, ha pl. a gyárilag beszerelt fogyasztókon kívül egyéb fogyasztót is bekapcsolunk.Összegezve tehát nyugodtan beszerelhetünk 37 Ah tárolóképességű akkumulátor helyett 44 Ah-ás vagy ennél is nagyobb tárolóképességű akkut. Persze az előző 3 pontban leírtak figyelembevételével.
BENZINSZŰRŐ
Cseréje évenként ajánlott. beszerezhető bármelyik autósboltban. Szerelési útmutató a "szervizelés" menüpont alatt található.
ÜZEMANYAGSZIVATTYÚ (AC)
Megvásárolható új, illetve felújított állapotban. (ko-csi kft. lásd a linkek menüpontot!)
POLLENSZŰRŐ
A pollenszürő a motortérben, a szélvédő alatti blokkban található. Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelnünk a műanyag borítást, amelyek takarják. A pollenszürő cseréje altalában évenként esedékes,de függ a gépkocsi használati fokától és üzembentartási körülményeitől.
Az eltömődött pollenszűrő okozhatja pl. a szélvédő párásodását.
Képek a szűrő elhelyezkedéséről a "SZERVIZELÉS" menüpontban!
GYÁRI FESTÉK KÓD
Hogyan lehet gyári javítófestéket rendelni?
A következő segédlet alapján találhatja meg az azonosítótáblát gépkocsiján:
a) Régebbi típusok adattáblája a motorháztető felnyitása után az un. zárhídon található, az alsó sorban tartalmazza a szükséges információt.
Az E474 jelenti az autó fényezésének színkódját, a tőle jobbra levő 431 pedig a kárpitkódot tartalmazza. Az ábrán egy Opel Astra-F gépkocsi adattáblája látható.
Ebben az esetben a kódok jelentése:
474: casablanca / gleccser fehér fényezés
43: antracit kárpitozás
>
b) Újabb típusok adattáblája a mellékelt ábrán látható helyen található.
Az Y547 jelenti az autó fényezésének színkódját, a tőle jobbra levő XXJM pedig a kárpitkódot tartalmazza. Az ábrán egy Opel Vectra-C gépkocsi adattáblája látható.
Ebben az esetben a kódok jelentése:
Y547: magma red
XXJM: bézs kárpitozás
http://www.opelalkatreszek.hu/faq.php