Érdemes lenne a típushibákhoz felvenni a felső-hátsó rugótányérok szétrohadását - így 30 év után. Mivel a felső-hátsó rugótányérokon kicsi a vízelvezető furat, idővel eltömődik és teljesen megeszi a rozsda a tányér közepét, majd a környékét is. Végső stádiumban a rugók beszakadhatnak a csomagtartóba is. Sajnos mivel a rugótányéron gumi csillapítás van, így bontás nélkül nem látható a valós helyzet.
Tulaj
2023-04-10 00:00:29
Hello Gábor! Sajnos az üzenőfalat időről-időre (kb.évenként) törölni kell, mert megtellik.
Üdv mindenkinek! Lassan már 20 éve, hogy boldog f astra tulajdonos vagyok, de még így is rengeteg hasznos dolgot tudtam meg innen, amit ezúton is köszönök! Viszont most volna egy olyan problémám, hogy az üzenőfalon nem tudok lapozni, másnak is hasonló a helyzet?
Kornél
2023-03-27 22:28:47
Kedves István!
Jól értem, hogy mikor nem indul az autó és az A-B lábakat rövidre zárja a 10 pines Opel OBD1 csatlakozón a biztosítékok mellett, majd kivárja hogy 3x kivillogjon a 12 (diagnosztika) és utána pöccre indul az autó? Mert ez így ECU (motorvezérlő egység) földelési problémára utal mivel semmi máshoz nincs köze az A-B diagnosztikai lábaknak. mivel ilyenkor földre húzzuk az egyik bemenetét a vezérlőnek. Lehet, hogy földponti szakadás van a kábelkorbácsban vagy érintkezési hiba oxid réteg az ECU csatlakozóinál. Remélhetőleg kívül!
Esetleg ECU hiba.. elengedett egy forrasztás, de ennek a javítása borsos és csak egy helyet ismerek, ahol foglalkoznak ilyennel Csepelen, de azt nem tudom ajánlani mert fiatal kora óta ismerem a tulajt.
Esetleg nem ázik be az autó? Szélvédő alatt lábtér szőnyeg nem vizes egész télen mikor nincs elég jó idő hogy kiszáradjon? Mert lehet, hogy csak egy ablaktörlő tengely tömítés csere vagy szélvédő tömítés és egy pár órás szárítás kell.
Anyós oldali lábtérnél van az ECU én mindenképp kiszedném megtisztogatnám a csatlakozóit és a kábelkorbács csatlakozóit is had ázzon a kontakt spray-ben (nem WD40!!!).. na persze csak óvatosan .. aztán egy kis szárítás után párszor összedug széthúz majd összerak. És reménykednék, hogy csak egy bosszantó kontakt hiba volt és elfordítanám a slusszkulcsot.
Üdvözletem! Egy vissztérő indítási problémával küzdök egy c14se motor kódú f astránál. Benzinszivattyú, DIS kocka, fordulatszámjeladó cserélve. Amikor probléma mentes akkor szépen jár, jól húz és gyorsul. Gyújtás ráadásakor az alapjáratimotornak berregő hangja van 1-2 másodpercig. Hibakódot nem tárol. Amikor nem akar indulni akkor csak teker az önindító amíg az akkumulátor bírja. A diagnosztika csatlakozója 10 pin-es. Manuálisan hibakód olvasásra állitva csak a 12-es kódot villogtatja. A diagnosztika befejezése után azonnal indul és teszi a dolgát. Valaki tapasztalt már hasonlót?
Érdemes lenne a típushibákhoz felvenni a felső-hátsó rugótányérok szétrohadását - így 30 év után. Mivel a felső-hátsó rugótányérokon kicsi a vízelvezető furat, idővel eltömődik és teljesen megeszi a rozsda a tányér közepét, majd a környékét is. Végső stádiumban a rugók beszakadhatnak a csomagtartóba is. Sajnos mivel a rugótányéron gumi csillapítás van, így bontás nélkül nem látható a valós helyzet.
Lassan már 20 éve, hogy boldog f astra tulajdonos vagyok, de még így is rengeteg hasznos dolgot tudtam meg innen, amit ezúton is köszönök! Viszont most volna egy olyan problémám, hogy az üzenőfalon nem tudok lapozni, másnak is hasonló a helyzet?
Jól értem, hogy mikor nem indul az autó és az A-B lábakat rövidre zárja a 10 pines Opel OBD1 csatlakozón a biztosítékok mellett, majd kivárja hogy 3x kivillogjon a 12 (diagnosztika) és utána pöccre indul az autó?
Mert ez így ECU (motorvezérlő egység) földelési problémára utal mivel semmi máshoz nincs köze az A-B diagnosztikai lábaknak. mivel ilyenkor földre húzzuk az egyik bemenetét a vezérlőnek. Lehet, hogy földponti szakadás van a kábelkorbácsban vagy érintkezési hiba oxid réteg az ECU csatlakozóinál. Remélhetőleg kívül!
Esetleg ECU hiba.. elengedett egy forrasztás, de ennek a javítása borsos és csak egy helyet ismerek, ahol foglalkoznak ilyennel Csepelen, de azt nem tudom ajánlani mert fiatal kora óta ismerem a tulajt.
Esetleg nem ázik be az autó? Szélvédő alatt lábtér szőnyeg nem vizes egész télen mikor nincs elég jó idő hogy kiszáradjon? Mert lehet, hogy csak egy ablaktörlő tengely tömítés csere vagy szélvédő tömítés és egy pár órás szárítás kell.
Anyós oldali lábtérnél van az ECU én mindenképp kiszedném megtisztogatnám a csatlakozóit és a kábelkorbács csatlakozóit is had ázzon a kontakt spray-ben (nem WD40!!!).. na persze csak óvatosan .. aztán egy kis szárítás után párszor összedug széthúz majd összerak. És reménykednék, hogy csak egy bosszantó kontakt hiba volt és elfordítanám a slusszkulcsot.
Sok sikert István!
Egy vissztérő indítási problémával küzdök egy c14se motor kódú f astránál. Benzinszivattyú, DIS kocka, fordulatszámjeladó cserélve. Amikor probléma mentes akkor szépen jár, jól húz és gyorsul. Gyújtás ráadásakor az alapjáratimotornak berregő hangja van 1-2 másodpercig. Hibakódot nem tárol. Amikor nem akar indulni akkor csak teker az önindító amíg az akkumulátor bírja. A diagnosztika csatlakozója 10 pin-es. Manuálisan hibakód olvasásra állitva csak a 12-es kódot villogtatja. A diagnosztika befejezése után azonnal indul és teszi a dolgát. Valaki tapasztalt már hasonlót?